26 Mart 2010 Cuma

LAVAŞLI PATLICAN KEBAP




Blogumun yakın takipcisi Elocan , çoktandır etli tarif vermediğim için şikayetçi, bu tarif senin için tatlım:)


Malzemeler:• Közlenmiş patlıcan ( burada)
• Sarımsaklı süzme yoğurt ( burada)
• Et ( antrikot ya da küşneme kısmından)
• Yağ, tuz, pıl biber ya da toz kırmızı biber
• Lavaş ekmek ( yapılışını sonra anlatacağım, pidecilerden de alınabilir)

Yapılışı:
• Lavaşları küçük karelere bölüp , servis tabağına serdim.

• Üzerine közlenmiş patlıcanı sarımsaklı yoğurtla karıştırıp serdim.
• Onun üzerine eti küçük doğrayıp kavurup serdim. ( Elimdeki et sertçe bir parçaydı, ben de düdüklü tencerede haşlayıp didikledim.Biraz yağda kavurup öyle kullandım.Bazen kıyma kavurup kullanıyorum)
• En üzerinede tereyağ ve zeytinyağı ve biber karışımını kızdırıp sos olarak döktüm.
• Ölçü veremiyorum , bazen bir patlıcan, yumurta kadar bir parça et, el kadar parça lavaş, iki kaşık yoğurtla ortaya bir tabak hazırlıyorum. Bazen de bütün bu malzemeleri çoğaltıp kişi başı bir tabak hazırlıyorum.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

36 yorum:

  1. Ellerine sağlık Elif. Harika olmuş...

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım bende bir porsiyon alsam.harika görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. oohhh diyorum eliiif ohh . süpersin.tek kelime ile İŞTAH AÇICI:) Bu arada güldürdün beni. mücevher kek süper vallahi alemsin canım . sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ALEYNA AL GÖTÜR CANIM, BENDEN SANA İZİN ÇIKTI:)

    YanıtlaSil
  5. HİLAL İŞTAHIN KAPALISIDA MI VARMIŞ? ESAS SEN ALEMSİN CANIM YA:)

    YanıtlaSil
  6. Thank you for visit, friend.. Kisses from Brasil for you!! :)

    YanıtlaSil
  7. PEROLAS E BİEL, TÜRKİYE'DEN DE SİZE SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  8. Nefis olmuş tarifi okurken canım çekti:)) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor eminim tadıda çok güzeldir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. TARİF DİYARI KEŞKE İKRAM EDEBİLSEM, TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  11. AYDİLBER, NE YALAN SÖYLEYİM, GÜZEL OLUYOR...SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. BİRGÜL, TEŞEKKÜRLER CANIM:)

    YanıtlaSil
  14. ooyyy oyyyyy bu nasıl güzel bişey böyle:):) harika görünüyor ve şuan açım.Resime ekmek banacağım şimdi:)Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım. Nefisssss olmuş. Afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
  16. Mevsiminde biz de de çok tüketilir patlıcan beğendi.Eller,ne sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Ay birden bloğuna girince bu görüntüyle karşılaşınca karnımın acıktığını hissettim. Harika bir görüntü ben mutfağa gidiyorum :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. MKBLKONSEPT, UZANSAN YETER EKMEĞİ İÇİNDE, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  19. BEYAZ HANIMELİ TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  20. ELZEMHOBBY,PATLICANLARI YAZDAN HAZIRLAMIŞTIM, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  21. oyyy bu ne güzel bir lezzet böyle,eline sağlık

    YanıtlaSil
  22. Canım selamlar bende çok severim valla,
    Allam Allam bu gün kime gittiysem et yapmış :) akşama bende mi yapsam ne valla,acayip canım çekti.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Valla süper olmuş,uzaktan canım istedi:)

    YanıtlaSil
  24. İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  25. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık. (Formaliteden bir eline sağlık değil bu, gerçekten harika görünnüyor.)

    Davetiye:
    ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
    GÖNDEREN: http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    57. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    1 NİSAN 2010-15 NİSAN 2010
    TARİHLERİ ARASINDA
    http://humeyraninyeri.blogspot.com/
    YANİ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 57.HAFTA "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  26. HÜMEYRA, SEVE SEVE KATILIRIM. TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  27. ıımmm leziz gözüküyor, ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  28. KİBELEKEYFİ, TEŞEKKÜRLER, HOŞGELDİNİZ:)

    YanıtlaSil
  29. lavaşlar kıtırmı yumuşakmı olucak ısıtmıcaz dimi?bu hazır paket lavaş olurmu?
    birde kıymalı harcı nasıl hazırlayalım?kaç gramdan?

    YanıtlaSil
  30. Adsız lavaşlar yumuşak olacak, ben kendim yapıyorum, hazırları hiç kullanmadım ama olur diye düşünüyorum.
    Kıyma , et tamamen göz kararı kullanıyorum. 400 gr kadar kıyma ile 4 tabak servis ediyorum, tabi bol bol etli severseniz daha çok kullanın.
    Kıymayı iki şekilde kullanıyorum ya sade kavuruyorum ya da kıymayı soğanla, yeşil biberle biraz salça ilavesiyle kavurup kullanıyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)