1 Mart 2010 Pazartesi

ISPANAKLI ÇILBIR


Malzemeler:

• 1 kg ıspanak
• 1 büyük kase sarımsaklı yoğurt
• 4 yumurta
• 1 küçük kuru soğan
• 1 küçük havuç
• 1 çay kaşığı salça
• 2 kaşık sirke
• tuz, karabiber, pulbiber
• zeytinyağı ( hangi yağı isterseniz)

Yapılışı:
• Önce ıspanakları yıkayıp, doğradım.
• Kızgın ateşte suyunu çekene dek kavurdum.
• 1 küçük soğanı doğrayıp, az yağda kavurdum.
• Havucu da rendeleyip soğana katıp kavurdum.( Havucu ıspanağın kekremsi tadını kırmak için kullanıyorum. Havuç kullanmayacaksam 1 çay kaşığı şeker kullanıyorum.)
• Salçayı da koyduktan sonra ıspanakları, tuzunu baharatını koyup karıştırıyorum.
• Yayvan kalın dipli bir tencerede 3 parmak kadar su kaynatıyorum.
• Kaynayınca tuz ve sirke ekliyorum.
• Yumurtayı bir kaseye kırıyorum. Kaynayan suya kaydırırcasına bırakıyorum.
• Diğer yumurtalar için de aynı işlemi yapıyorum.
• Yumurtalar suyun üzerine çıkıp, akları pişiyor.Sarılarının üzeri de beyazlanınca pişmiş demektir.Sarılarının tamamen katılaşmasına izin vermiyorum.
• Diğer taraftan ıspanakları 4 servis tabağına bölüştürüyorum.
• Üzerlerine sarımsaklı yoğurt koyuyorum.
• Yoğurdun üzerine de süzgeçli servis kaşığıyla yumurtayı koyuyorum.
• En üzerine de yağda kırmızı biber kızdırıp döküyorum.
• Soğutmadan yenmesini tavsiye ederim.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

8 yorum:

  1. Nefis. Tarifleri ne güzel anlatıyorsunuz, bayıldım. Çok sağlıklı bir yemek tarifi. Tam bana göre komple bir öğün olmuş, hepsi bir arada. Sizi her gün kontrol ediyorum, mutfağıma esin kaynağı oldunuz.

    YanıtlaSil
  2. hiç yemedim çılbır. tadı nasıl acaba yapasım geldi.

    YanıtlaSil
  3. Elifcim selamlar,tarif süper valla.Ben çılbırı hiç denemedim ama bir ıspanak delisi olarak :) ıspanakla birlikte tadını hayal edebiliyorum.Ellerine sağlık canım.
    Güzel bir hafta geçirmen dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık.gerçekten harika bir lezzet.afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. Ispanak ve yumurta ikilisine bayılırım. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık nefis olmuş.Ben çılbır yapıyorum ama hiç ıspanağın üzerinde denememiştim.Güzel bir tarif.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Elif hanım, hassasiyetinize beni yalnız bırakmadığınız güzel yorumunuzla moralimi yükseltiniz için teşekkürler.

    Harika bir lezzetle bizleri buluşturdunuz. Ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Elif hanım, hassasiyetinize beni yalnız bırakmadığınız güzel yorumunuzla moralimi yükseltiniz için teşekkürler.

    Harika bir lezzetle bizleri buluşturdunuz. Ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)