12 Mart 2010 Cuma

İNCİRLİ KEK



Bu tarifi Dr.Oetker kabartma tozu paketinin arkasından almıştım, kendimce de değişiklikler yaptım.


Malzemeler:
• 10 tane kuru incir
• 1 bardak süt
• 3 yumurta
• 1 bardak şeker
• 100 gr tereyağı
• 1 tatlı kaşığı tarçın
• 3 bardak kadar un
• 1 paket kabartma tozu
• ceviz içi
• 1 fiske tuz

Yapılışı:
• Küçük doğranmış incirlerin üstüne 1 bardak sütü boşaltıp, kaynamaya başlayınca tereyağı daekleyip altını kapattım.Kapağını kapatıp, soğumaya bıraktım.
• Şeker ve yumurta çırptım.Tarçın,un kabartma tozu, tuzu ekleyip tekrar çırptım.
• En son incirler ve ceviz ekleyip kaşıkla yavaşça karıştırdım.
• Yağlanmış kek kalıbına boşaltılıp, 170 derecede fırınladım.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

8 yorum:

  1. Eline sağlık elifcim. o ufak paketlerden harikalar çıkabiliyor dimi. sevgiler iyi hafta sonları canım

    YanıtlaSil
  2. Gene döktürmüşsünüz, ellerinize sağlık. Aynı tarifi ekmek makinesinde yapabilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
  3. SEVGİLİ HİLLALAND TEŞEKKÜRLER:)

    SEVGİLİ FADİŞ, TEŞEKKÜRLER. BENİM EKMEK MAKİNAM YOK,O YÜZDEN BİLMİYORUM. BEN SİZİN YERİNİZDE OLSAM GÖZÜMÜ KARARTIR DENERDİM, SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Elifin Terazisi, Size ait özel ödülüm var almak için gelirmisiniz.

    Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık.tarçın varsa tadından şüphem yok.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Maaşallah çok güzel kabarmış.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. EVİMİN İNCİLERİ BELGİN TEŞEKKÜRLER,

    ALEYNA TEŞEKKÜRLER:)

    BÜLBÜLÜN YERİ TEŞEKKÜRLER:)

    BEYAZ HANIMELİ TEŞEKKÜRLER:)

    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)