24 Mart 2010 Çarşamba

MANTAR ÇORBASI


Gövdelerini fırında kaşarlı mantar yapmıştım.Sapları da ziyan olmasın diye çorbada değerlendirdim.
Bazen kızlar anne dersimiz var , yemek yemeye bile vaktimiz yok dediklerinde hanımlara böyle kupayla odalarına servis ediyorum.



Malzemeler:
• 15 tane kadar mantar sapı ve kırılmış gövdesi
• minicik bir kuru soğan ( ceviz kadar)
• 2 kaşık zeytin yağı ve fındık kadar tereyağı
• 2 kaşık un
• 1 bardak süt
• tuz , 5-6 tane karabiber

Yapılışı:
• Soğanı küçücük doğrayıp yağda biraz kavurdum.
• Küçük doğradığım mantarları ekleyip , birlikte kavurmaya devam ettim.
• Mantarlar suyunu çekince unu kattım, çiğ kokusu gidene kadar kavurdum.
• 2 bardak su ekleyip çırpma teliyle sürekli karıştırarak topaklanmasını önledim.
• Karabiber tanelerini atıp fokurdayana kadar kaynattım, 1 bardak sütü ekleyip tekrar kaynattım.
• Kıvamı koyu ise bu aşamada su ekliyorum.
• Tuzunu atıp, kapağını ve ocağı kapatıp dinlenmeye bırakıyorum.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

10 yorum:

  1. "Leziz Tarifler Listesi"nde 22-28 Mart tarihlerinde duvarımızda tarif-blog-site ya da grubunu paylaşır mısınız ::)
    hem de en beğenilen ilk 3 arasına girebilirsiniz belki...
    http://www.facebook.com/group.php?gid=104455972921470&ref=ts

    haydi siz tariflerinizi yazın biz oylarımızı verelim :))

    YanıtlaSil
  2. çok severim bu çorbayı:) eline sağlık canım :)sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok sevdiğim bir çorba ben süt yerine kreme kullanıyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. AYŞEGÜL AYGÜN KATILIRIM TABİ Kİ.

    YanıtlaSil
  5. Nefissss, ellerine sağlık arkadaşım. Mis gibi kokusu buraya kadar geldi :)

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Çocuklar okurken annelerde onlar kadar emek veriyor galiba. Dilerim sonunda emekleri ziyan olmaz. En güzel ve istedikleri yerklerde okurlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. BEYAZ HANIMELİ, TEŞEKKÜRLER CANIM

    YanıtlaSil
  8. BÜLBÜLÜNYERİ BÜTÜN ÇOCUKLARIMIZ İÇİN YÜREKTEN AMİN, TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)