19 Mart 2010 Cuma

YAĞSIZ , ŞEKERSİZ, UNSUZ ÇİKOLATA TOPLARI


Geçen yaz kızımın bir rahatsızlığı nedeniyle 2 ay kadar bir süre basit şeker ( glikoz) yemesi kesinlikle yasaktı, neyse ki meyve şekeri serbestti. Kızım tatlıya hele çikolataya çok düşkündür. Nette yaptığım araştırmalarda, şekersiz diye başlık atılan tariflerin hepsinde pudra şekeri kullanmışlardı. Bir tek pastasaati. net te bu tarifi buldum. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum, hem kızım hem biz çok beğendik, çikolata krizlerine ilaç gibi geldi.

Başlığı özellikle detaylı yazdım, benim gibi arayanlar olursa nette kolaylıkla bulsunlar istedim.
Orijinal hali çok güzel di ancak, evde doğal vanilyam yoktu, paket vanilyalarda da pudra şekeri var. Artı bir aroma olsun diye hindistan cevizi ekledim.
Bu tarifi 56.PDÇSE ‘ nin ev sahibi lezizce ye gönderiyorum.

Malzemeler:
• 10- 12 tane büyük hurma
• 1,5 su bardağı incecik çekilmiş fındık içi
• ½ çay bardağı kakao
• ¼ çay bardağı süt
• 2-3 kaşık hindistan cevizi

Yapılışı:
• Hurmaların çekirdeklerini çıkartıp küçük küçük doğradım.
• Sütü ısıtıp hurmaları içine kattım.
• Süt soğuyunca , hindistan cevizi hariç diğer malzemeleri robotta çektim.
• Cevizden küçük toplar yapıp hindistan cevizine buladım.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

15 yorum:

  1. Ne iyi fikir gerçekten, şeker yerini doğal şeker kullanmak. Ellerine sağlık canımcım.

    YanıtlaSil
  2. Canım güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  3. Tarifin yayında canım çok teşekkür ederim.Yine beklerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hurmalı tatlı çok ıyı fıkır

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. İnternetin faydaları bu işte. Sen yararlandın, şimdi de bizlerle paylaştın.
    Hurmayı çok severim, tadı çok güzel olmuştur,eminim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. IŞIL HOŞGELDİNİZ, TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  8. BÜLBÜLÜN YERİ TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, ben Pastasaati. Beğenmenize sevindim, afiyetler olsun. Tarifi aldığınız yeri belirttiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir site

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)