16 Mart 2010 Salı

Mantar kurabiye




Malzemeler:
• 2 yumurta
• 1 su bardağı buğday nişastası
• ¾ su bardağı şeker
• 250 gr oda sıcaklığında tereyağı
• 2- 2,5 su bardağı un ( yumurta küçükse 2 bardak yeter)
• 1’er paket vanilya ve kabartma tozu
• Süslemek için 1 çorba kaşığı dolusu kakao ( bazen kakaoya çok az tarçın da karıştırıyorum)

Yapılışı:
• Yağı, şekeri, yumurtayı önce yoğuruyorum.
• Sonra un, kabartma tozu, vanilyayı katıp yoğuruyorum.
• Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp aralıklı olarak yağlanmış tepsiye diziyorum.
• Bir soda şişesinin ağzını kakaoya batırıp sonra, kurabiyelerin tam ortasına bastırıyorum.
• Isıtılmış 160-170 derecelik fırında kızarmadan pişiriyorum.
• Kurabiyelerin çok daha beyaz olmasını isterseniz, nişastayı artırıp unu azaltabilirsiniz.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

12 yorum:

  1. bayılıyorum bu kurabiyeye bi de elmalı kurabiyeye :) resmen gözlerim bayram ediyor bunlarla ve damağım.

    YanıtlaSil
  2. Yakınımda olsan gel buyur diyeceğim .

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Bayılıyorum bunun tadına. Hani hiç yaptın mı dersen, yapmadım, hep başkalarından yedim.
    Çok güzel görünüyorlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Elifin Terazisi, çok sevdiğim kurabiyedir mantar kurabiyesi uzun zamandır yapmadım hemen yapmalıyım. Ellerinize emeğinize sağlık.

    Güzellikler herzaman kapınızı çalmasını diliyorum. Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşım ellerine sağlık. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. SEVGİLİ ARZU TEŞEKKÜRLER,

    SEVGİLİ BÜLBÜLÜN YERİ TEŞEKKÜRLER,

    SEVGİLİ EVİMİN İNCİLERİ BELGİN TEŞEKKÜRLER,

    SEVGİLİ BEYAZ HANIMELİ TEŞEKKÜRLER,

    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel nefis gözüküyor.Hiç denemek kısmet olmadı.Bloğunuzu yeni gördüm.Tarifler yazılar çok güzel sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ ,İNŞALLAH BEĞENİRSİNİZ:)

    YanıtlaSil
  9. merhaba arkadaşım bloguna bayıldım hemen izlemeye aldım banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)