16 Şubat 2010 Salı

KURU FASULYE PASTASI


Kuru fasulyeye nimet diyenler çoook haklılar. Çorbası, yemeği, ara sıcağı, salatası ve tatlısı herbişeyi oluyor.
Bu sürprizli bir pasta, ilk kez yiyenler fasulyeyi tahmin bile edemiyorlar. Neden bilmem hafiften bir kestaneli pasta havası var; üstelik yağ ve un yok.
Çok önceleri tv den Ayşe Tüter’den aldığım bu tarifi, P.D.Ç.S.E ‘nin evsahibi estergonyeşil’e gönderiyorum.


Malzemeler:• 2 bardak kuru fasulye
• 3 yumurta
• 1,5 bardak şeker
• 1 bardak iri çekilmiş ceviz içi
• 1 portakal kabuğu rendesi
• 1 paket vanilya
• 1 paket kabartma tozu
• 1 çimdik tuz

Krema malzemeleri:
• 2 kahve fincanı un
• 1 kahve fincanı kakao
• 3 kahve fincanı şeker
• 1 paket vanilya
• 1 yumurta
• 1 litre süt
• 1 paket bitter çikolata ( isteğe bağlı)

Yapılışı:• Akşamdan ıslattığım kuru fasulyeyi iyice yumuşayıncaya dek haşlayıp süzdüm.
• Robotta püre haline getirip, diğer malzemelerle karıştırıp keki hazırladım.
• Yağlanmış tepside 170 derecede pişirdim.
• Fırından çıkınca kremasını yayıp dinlendirmeye bıraktım.
• Krema için, çikolata hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişirdim.Altını kapatınca parçaladığım çikolataları karıştırarak kremayı hazırladım.Yarısı pastanın üzeri için yeterli, kalanını ev halkı memnuniyetle tüketiyor.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

7 yorum:

  1. Enteresan bir pasta. Denemek lazım...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili €lifin Terazisi,yine harika bir pastayla karşı karşıyayız. Ellerinize emeğinize sağlık.

    Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  3. 11 numara ile ekledim tarifini canım. Katılımın için çok teşekkür ederim, bu arada dolaba ıslatıp attığım fasulyelerle pasta yapmak istiyordum ama nasıl olur diye düşünüyordum. Fasulye kokusu olmuyormu pastada?
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık arkadaşım, yine harika olmuş. Muhakkak denemem lazım benim de. Hele tadı kestaneye benziyorsa muhteşem.

    YanıtlaSil
  5. ne değişik bir pasta.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. ilk denediğimde bende kuru fasulye olduğuna inanamamıştım.gerçekten çok lezzetli oluyor.eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. bu süper bir sey ilk defa duydum. mutlaka deniycem ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)