4 Şubat 2010 Perşembe

KÖZDE PATLICAN OTURTMA


Malzemeler

:• Közlenmiş patlıcan ( burada)
• Kıyma
• Kuru soğan
• Salça
• Sarımsak
• Maydanoz
• Tuz, karabiber, pulbiber
Yapılışı:• Patlıcanları erimeye başlayınca bir parmak genişliğinde kesiyorum.
• Fırında pişirmek istersem tepsiye(daha güzel oluyor), yoksa yayvan tencereye diziyorum(daha çabuk oluyor).
• Kıyma ,soğan ,sarımsak, salçayı kavuruyorum. (eğer kıymam yağsızsa, yağ kullanıyorum.O da zeytinyağı tabi ki.Özellikle yazın hiç yağ kullanmadan yapıyorum.Kavurma işlemini kıymanın yağıyla suyuyla hallediyorum. Salata hafifliğinde bir akşam yemeği oluyor).
• Altı kapatılıp kıyılmış maydanoz, tuz ve baharatları ekliyorum.
• Dizilmiş patlıcanların üzerine yayıyorum.
• Domates ve biber dilimleriyle süslüyorum. ( kışın domates ve biber almadığımdan onları da yazdan patlıcan poşetlerinin üzerine koyuyorum) Yağ katmak istersem bu aşamada üzerine zeytinyağı gezdiriyorum. Küçük bir çay bardağı sıcak su ilavesiyle 10 dakikada pişiyor.Zaten malzemeler önceden pişmiş sadece tatlarının birbirine karışması yeterli.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

6 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Patlıcan közlendiğinde daha çok seviyorum. hem daha hafif hem daha lezzetli oluyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    bloguna giriş yaptıktan sonra,yerleşime tıkla.Açılan sayfanın sağ tarafında gadget ekle var. Onu tıkla.Blog listesi bölümüne gir.
    Blog listesi yapılandır çıkacak. Orada ki kaydet bölümüne tıkla.Oradan çık.
    Daha sonra gadgetin altına blog listem diye çıkacak onun üzerine mausunu getir soluna bas ve tut, istediğin yere götür ve bırak.
    daha sonra kimleri listene eklemek istersen,blog listemin üzerindeki düzenleye bas. İçeri gir ve listeni ekle.
    Dilerim yardımcı olabilmişimdir. Yapamazsan tekrar sormaktan kaçınma .
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Közlenmiş patlıcanla oldukça sağlıklı oluyordur. Canım çok fazla patlıcan istedi ama kızartma olduğu için karnıyarık yapmak istememiştim. Bu çok güzel bir yöntem olmuş.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım çokk güzel görünüyor. patlıcanın her şeklini severim yanında cacık ta olursa tabi.En kısa zamanda yapıcam sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Patlıcanı kim sevmez hertürlüsünü tüketiyoruz. Uzun zamandır kızartma yapmıyorum :( ellerinize sağlık.

    Güzellikler içinde hafta sonu geçirmenizi diliyorum sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  6. patlıcanı hiç böyle denememiştim.yaz için iyi bir fikir.eline sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)