20 Şubat 2010 Cumartesi

BALKABAKLI TOPLAR


Hazır gıdaları ne kadar az kullansam iyidir diye düşünüyorum. Artık sade bisküvi bile almıyorum.Onun yerine ununu biraz bol katıp, vanilyalı kekler yapıyorum. Robotta çekip, poşetleyip dondurucuya kaldırıyorum.
.
Bu tatlıyı da havuçlu topların yapılış şekli gibi yaptım. Kızlara balkabağı tatlısını ancak böyle yedirebiliyorum.


Malzemeler:• Balkabağı
• Ufalanmış kek
• Ceviz ya da fındık
• Şeker
• Hindistan cevizi


Yapılışı:
• Balkabaklarını dilimleyip, tencereye diziyorum.
• Üzerine kabakları kapatacak kadar toz şeker serpip, kapağını kapatıp, orta ateşte pişiriyorum.
• Arada tadına bakıp, şekeri azsa ekliyorum.
• Kabaklar iyice yumuşayıncaya dek pişiriyorum.
• Fazlasını soğuyunca poşetleyip dondurucuya koyuyorum.

• Soğuyunca ,cevizini ve toplar yapacak kıvama gelene dek ufalanmış keki ekliyorum.
• Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp hindistan cevizine buluyorum.
• Topları yaparken parmak uçlarımı arada suya batırmak gerekebiliyor.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

7 yorum:

  1. AMAN NE GÜZEL DE OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK.AH BU ÇOCUKLAR DİYECEĞİM AMA ÖĞRENECEK ONLAR DA,KABAĞI KABAK GİBİ YEMESİNİ

    YanıtlaSil
  2. Lezzetli bir tarife benziyor. Denemek lazım...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir fikir. Hem balkabaklı oluşu hem de buzlukta saklanması çok iyi fikir gerçekten. Ellerine sağlık arkadaşım. Harika olmuşlar. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. hassasiyetini tebrik ederim fikirde harikaymış eskiden balkabağını tatlı yapardık şimdi pek çok yerde kullanıyoruz:)) mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  5. valla tebrikler...keşke bende uğraşsam...

    ellerine sağlık..nefis olmuşlar....

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.Küçük kızım bal kabağı hastası. Bunu yapıp deneyeceğim. Eminim çok hoşuna gidecektir.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Selamlar hemşerim,görüşmeyeli neler döktürmüşsün öyle canımın içi ellerine sağlık.Kabak topları fikri çok güzel,ben kabağı çok severim ama çocukların pek arası yok.Çocuklara birşeyler yedirmek için kaç takla atıyoruz valla değil mi :)
    Sevgilerimi bıraktım canım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)