25 Aralık 2009 Cuma

SÜTLÜ BUĞDAY ÇORBASI



Mideyi yormayan, küçük çocukların yaşlıların bile rahatlıkla yiyebileceği bir çorba, deneyin göreceksiniz.

Malzemeler:
• 1 çay bardağı buğday
• 2 kaşık un
• 1 bardak süt
• tuz

 1 kaşık tereyağı (istenirse)

Yapılışı:
• Buğdayı akşamdan yıkayıp, kaynar su ile kabarmaya bıraktım.
• Kabaran buğdayların üzerine 3 parmak geçecek kadar su koyup kaynamaya bıraktım.
• Kaynarken oluşan köpükleri ara ara aldım.
• Sütle unu topaklandırmadan çırptım.
• Yumuşayan buğdayların suyundan bir kepçe alıp, sütü ılıştırdım.
• Kaynayan tencerenin içine karıştırarak boşalttım. Bu aşamada istenirse tereyağ katılır.
• 10 dakika kadar kaynattıktan sonra altını kapattım,tuzunu atıp dinlenmeye bıraktım.
• İsteyen pul biber döküp yiyebilir.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın.

4 yorum:

  1. çok güzele benziyor yapanın ellerine sağlık :) nım nım canımda istedi ii mi :(

    YanıtlaSil
  2. mrb sevgili elif eline ve emegine saglık.bende en yakın zamanda deneyecegim.cok kolay görünüyor ve besleyici.

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Ne kadar değişik çorba öğrenirsek bizim için o kadar iyi.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdiğim bir çorba. Ellerinize sağlık. Ben de sizi bloguma beklerim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)