28 Aralık 2009 Pazartesi

AŞURE


Aşure yastan sonra biraz olsun gönül ferahlatmayı, farklılıkları bir arada uyum içinde buluşturmayı, azı aza katıp çoğaltmayı, bereketi, paylaşmayı temsil eder.Her ne amaçla yaparsak yapalım, Allah kabul eyleye…


Malzemeler:• 1.5 su bardağı buğday
• 1\2 su bardağı nohut
• 1\2 su bardağı kuru fasulye
• 1\2 su bardağı kuru üzüm
• 10-15 tane kuru kayısı
• 7-8 tane kuru incir
• 1 tane elma
• 2 su bardağı şeker
• 1 portakal kabuğu rendesi
• 1 limon kabuğu rendesi
• 1 çimdik tuz
• Ceviz, fındık, tarçın, nar taneleri


Yapılışı:
• Nohut ve fasulyeyi akşamdan ıslatıp, düdüklü tencerede 25 dk pişirdim.
• Buğdaylar akşamdan yıkayıp bol suda bir taşım kaynattıp kapağını kapattım.. Sabah süzüp, üzerini 4 parmak geçecek kadar soğuk su ile yumuşayıncaya kadar pişirdim.
• Kayısı, üzüm ve incir yıkadım. Kayısı ve incir tavla zarı büyüklüğünde doğradım.
• Kayısı ve üzümü üzerlerini geçmeyecek kadar suyla, kısık ateşte 10 dk kaynattım. Suyunu çekince inciri katıp kapağını kapadım.
• Haşladığım meyvalar, nohut, fasulyeyi buğdayı kaynattığım tencerede birleştirdim.
• Fokurdamaya başlayınca şekeri ekleyip 10 dk daha kaynattım. Portakal ve limon kabuklarının rendesini ,1 tane karanfili ,bir fiske tuzu atıp 3-4 dk daha kaynattım.
• Ocağı kapattım, tavla zarından daha ince doğradığım elmayı  ve  kattım.
• Biraz ılımaya başladığında bıçakla ikiye kestiğim 1 bardak fındık içini kattım.
• Tarçın, ceviz ve nar tanelerini servis aşamasında kattım.
• Ceviz sıcakken asla katılmamalı, yoksa aşure kararır.
• Bu miktar malzemelerle 5litrelik tencere doluyor.


Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Allah kabul etsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Mutlu yıllar herşey gönlünüzce olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)