20 Ağustos 2009 Perşembe

MAVİŞ ÖRTÜLERİM




Kurstakiler bu örtüleri, kızlarımın çeyizine damat bohçası diye yaptığımı sanıyorlardı. Nereden bilecekler benim ağır ablaların bu çeyiz işlerinden hiç hoşlanmadıklarını…Canıma minnet serdim kullanıyorum:)


Malzemeler:

. 2 metre saten kumaş
. kumaş boyası
. toz sim
. kumaş yapıştırıcısı
. fırça
. mülaj kağıdı
. karbon kağıdı

Yapılışı:
· 2 metre kumaştan ,2 büyük kare ve 2 büyük dikdörtgen parça çıktı.Masa, fiskos, orta sehpa ve konsol örtüleri olarak kullanıyorum.
· Deseni mülaj kağıdı ve karbon kağıdı yardımıyla kumaşa geçirdim.
· Kumaş renkli olduğundan ,desenin her yerini mat beyaz boya ile detaylar karışmayacak şekilde boyadım.
· Sonra istediğim tonlarda (çiçekler ve yapraklarda sıra dışı renkler kullandım) gölgeleme tekniği ile deseni boyadım.
· Bazı yerlerde boyanın içine kumaş yapıştırıcı,gümüş ,altın ve mavi sim katarak boyadım.
· Boyalar kuruyunca tersten iyice ütüledim. Sonra düz çevirip desenin üzerine mülaj kağıdı serip tekrar ütüledim.
· Kumaş kenarına nakış makinasında , incecik sürfile çektim.
· Kenar oyasını da , iki ayrı modeli birbirine karıştırıp floş ipten kendim uydurup yaptım.

Ellerime sağlık:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)