9 Ağustos 2009 Pazar

PAZAR GÜNLERİ

Haftada bir gün şiir yayınlamaya karar verdim. Kendi kendime emrettim, arzettim, rica ettim, hatta talep ettim. Paşa gönlüm nasıl isterse duruma uygun bir davranış şekli geliştirdim anlayacağınız…

Bir haftadır düşünüyorum hangi gün yayınlamalıyım diye. Bu kadar düşünecek ne var diyebilirsiniz? Fakat şiir ve onunla ilgili her şey ciddi iştir.En sonunda karar verdim pazar günleri olmalı. Ciddiyet ve pazar günlerini birbirine yakıştıramıyor olabilirsiniz. İlk bakışta tatil, yan gelip yatma, piknik, eğlence çağrışımları yapıyor ; fakat ısrarlıyım ciddi günlerdir pazarları…



Örneğin nüfus sayımları pazar günleri olur.Biliriz gecikmeyle de olsa kaç kişi olduğumuzu, sonra fert başına düşen milli gelirimizi, açımızı, tokumuzu, okumuşumuzu, cahilimizi…

Seçimler Pazar günleri olur.Bizi yöneteceklere bu gün karar veririz. Üstelik yeni bilgisayar yazılımlarıyla ertesi güne kalmaz iş, o gün bitiverir.

Referandum pazar günleri olur. En son olanını hatırlıyorum da bir evet ya da hayırla birden fazla soruya cevap verebilme başarısını nasılda göstermiştik.

Düğünler, bazen doğumlar hayatımıza yön veren pek çok olay pazar günleri olur. Velhasılıkelam ciddi gündür Pazar…

Çok konuştum sözü ustalara bırakmanın zamanı geldi.

AYDIN MISIN

Kilim gibi dokumada mutsuzluğu
Gidip gelen kara kuşlar havada
Saflar tutulmuş top sesleri gerilerden
Tabanında depremi kara güllelerin
Duymuyor musun
Kaldır başını kan uykulardan
Böyle yürek böyle atardamar
Atmaz olsun
Ses ol ışık ol yumruk ol
Karayeller başına indirmeden çatını
Sel suları bastığın toprağı dönüm dönüm
Alıp götürmeden büyük denizlere
Çabuk ol

Tam çağı işe başlamanın doğan günle
Bul içine tükürdüğün kitapları yeniden
Her satırında buram buram alın teri
Her sayfası günlük güneşlik
Utanma suçun tümü senin değil
Yırt otuzunda aldığın diplomayı
Alfabelik çocuk ol

Yollar kesilmiş alanlar sarılmış
Tel örgüler çevirmiş yöreni
Fırıl fırıl alıcı kuşlar tepende
Benden geçti mi demek istiyorsun
Aç iki kolunu iki yanına
Korkuluk ol

RIFAT ILGAZ ( 1968)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)