14 Ocak 2013 Pazartesi

Poke cake ( bence gamzeli kek)


Poke cake google çevirisiyle dürtükleme kek, çok çirkin pehh...ama gamzeli güzel oldu. Böyle de megalomanım işte....
İlk kez youtube de görmüştüm, sonra disalce.blogspot.com'da görünce hatırladım; tekrardan aklıma düştü.
Bir google görsellere baksanız allısı, morlusu gökkuşağı gibi yapmışlar. Genelde sade keklere renkli jöle döküp, üzerini de beyaz kremayla kapatmışlar ama , ben çikolata arsızı olarak tabi ki çikolatalı yaptım.

Kek Malzemeleri:

  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 su bardağı süt / yoğurt
  • Yarım bardak zeytinyağı
  • 2,5  - 3 bardağa yakın un
  • yarım bardak ince çekilmiş fındık 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Sos malzemeleri:
  • 1 litre süt
  • 1 kahve fincanı kakao
  • 2 kahve fincanı un
  • 3 fincan şeker
  • 1 paket bitter çikolata
Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri çırptım
  • sütü, yağı ekleyip çırptım.
  • elenmiş unu, kabartma tozunu, vanilyayı, fındığı katıp karıştırdım.
  • Yağlanmış tepsiye döküp, 170 derecede altı üstü kızarana kadar pişirdim
  • Elle hafifçe bastırdım, sünger gibi geri kabarmaya meyilliyse pişmiştir.
  • 10 dakika kadar sonra keki, küçük parmağımız çapında bir şeyle dürtükledim ( yani gamzeler açtım)Ben ceviz kıracağının sapını kullandım.

  • Kek pişerken bir yandan sosu pişirdim. Sütü, unu, kakaoyu topaklanmadan sürekli karıştırarak göz göz oluncaya kadar pişirdim. 2 dakika daha kaynatıp altını kapattım.
  • Bitter çikolatayı katıp çırpa çırpa içinde erittim, aynı zamanda da kaynarlığı geçmiş oldu.
  • Gamzeler açtığım keke bu karışımı yavaş yavaş döktüm. 
  • En az 6 saat dinlenmeye bıraktım, bir gece dinlense daha iyi
Fotoğraftaki keki ben tırtıkladım, pişman değilim. Bir daha olsa , bir daha yaparım. 
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

16 yorum:

  1. Çok ilginç bir kekmiş. Hiç dikkatimi çekmemişti google da falan. Bir bakayım :) Çok güzel olmuş çikolatalı çikolatalı :) Ellerine sağlık canımcım. Çok öptüm.

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Yerim ben o gamzeleri:)) ismi çok hoşuma gitti:))ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. Elif'im bu nedir yahu!!!!
    Bir de demişsin ki, 6 saat dinlendirin.
    Sanırım nefsimizi test ediyoruz bu 6 saatte:))
    Ben bekleyemem gibi geliyor 6 saat.
    Gamzeli ismi de bence çok yakışmış canım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramızda kalsın, kimse duymaz, sen hemen ye , çok teşekkürler:)
      Heyyfim öptüm:)

      Sil
  5. Elif'im çikolataya hayır demem,şimdi tarifi yazdım ve mutfağa kaçıyorum.Anacım ben 6 saat hiç beklemyemem,hadi bir saat olsun yaaaa.Eline sağlık,gamzeliyi sen mi koydun?Öptüm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboş sen de bekleme, gamzeli diye ben dedim. Esas ismi dürtükleme kek:))
      Öptüm canım:)

      Sil
  6. adınada görüntüsünede bayıldım.ELine sağlık.1 gün bekletemem ben o keki..dayanamam :D
    sevgler

    YanıtlaSil
  7. Çikolata sosu nefis fikir :) Ben de çikolata delisiyim. Ne olacak bu halimiz :) Ellerine sağlık gamzeli nefis olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    süpersin.Nefis görünüyor, ellerine sağlık. Çikolatalı olurda güzel olmaz mı?
    Adına da bayıldım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)