23 Şubat 2011 Çarşamba

KESTANELİ, DAMLA SAKIZLI AYVA REÇELİ

Büyük miktarlarda reçel yapmıyorum. Gıdaları saklamanın pek çok çeşidi var ama kabaca iki türlü saklarız; ya  tuzda ya da şekerde muhafaza ederek, biz çok şekerli sevmediğimizden hep az şeker kullanırım , bu da reçellerimin uzun zaman saklanmasına engel olur.
Mevsim meyvalarından bir kase çıkacak kadar yaparım, o zaman bozulmadan bitiyor.
Bu reçeli yaparken ben deyim paşa gönlüm kriterleri, siz deyin deneysel çalışmalar yöntemi kullandım, canım kestane ve damla sakızı katmak istedi.  Birde ayva reçeli amber rengini alır ya benimki isyankar çıktı, sapsarı kaldılar. Sordum soruşturdum bazı ayva cinsleri ne yapsanız kızarmazmış, ya da ben beceremedim.
Malzemeler:
·         1 iri ayva
·         1 avuç soyulmuş kestane
·         şeker
·         su
·         limon suyu
·         damla sakızı
                 Yapılışı:
·         Ayvayı ayıklayıp doğradım, çekirdekleriyle birlikte üzerini geçecek kadar suda haşlamaya bıraktım, ayva ve kestane miktarı kadar şeker attım.
·         Ayvalar yumuşamadan iri parçaladığım kestaneleri attım.
·         Yumuşadıklarında 1 tatlı kaşığı limon suyu ve 2 diş damla sakızı atıp kaynamaya başlayınca altını kapattım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

10 yorum:

  1. En sevdiğim lezzetler birbiri içinde. süper olmuştur em,inim. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ah kokusu ta buralara geldi sanki.Orada bir ekmek parçası koparıp içine şöyle bir daldırasım geldi::))Bir çok lezzet bir arada.Güzel olduğuna eminim.
    Eline emeğine sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Ah kokusu ta buralara geldi sanki.Orada bir ekmek parçası koparıp içine şöyle bir daldırasım geldi::))Bir çok lezzet bir arada.Güzel olduğuna eminim.
    Eline emeğine sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım...
    Sağlıkla afiyetler olsun...........

    YanıtlaSil
  5. Canımcım, ben de bayılırım birşeyleri karıştırmaya ama aklıma kestane ve sakız hiç gelmezdi. Süpersin. Çok merak ettim, kahvaltıya geliyorum hemen :) Ellerine sağlık, çok çok öptüm arkadaşım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. muhteşem bi reçete olmuş hele kestane yok mu ben onu yerimm:)
    sevgileirimle..

    YanıtlaSil
  7. Yine döktürmüşsün güzelim afiyet olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Elif'cim güzel ve lezzetli bir karışım olmuş. Afiyetle..

    YanıtlaSil
  9. Hepsini ayrı ayrı çok severim. Bir arada da çok yakışmışlar gibi görünüyor, ellerinize sağlık. Bazı ayvaların rengini değiştirmediğini bilmezdim. Bu güzel paylaşım için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kahvaltı sofrasına nasıl da yakışır. Ben en çok içindeki kestanenin tadını merak ettim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)