1 Mart 2013 Cuma

Kestaneli kremalı kek


Kestane bitmeden yapayım dedim, bu yıl kestane hep pahalıydı mahsul az mıydı nedir bilemedim. Umarım kestane ağaçlarının yerlerinde beton binalar yükselmiyordur. Ya da ihracı fazladır.
 Asgari ücretle geçinen bir aile 9 -10 lira verip , nasıl çoluğuna çocuğuna yedirsin yaa...

 Bir de kocacığıma sefer görev emri geldi, oysa 2 yıl önce bu görevden artık  muaf olduğuna dair yazışmalar yapılmıştı. Elbet vatan hizmetinden tedirgin değiliz, zaten emekli olduğunda bu emri almıştı bizi şaşırtan  bu emrin tekrar gelmesi... Resme geniş açıdan bakıp, gülüyoruz ağlanacak halimize!!!
Bu keki daha önce yaptığım kekten esinlenip yaptım. tık tık 
O tiramisuya benzerliğinden incirmisu olmuştu, bu da kestanemisu oldu.
kek malzemeleri:

  • yarım kg kestane
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağına yakın şeker
  • 1 paket kabartma tozu
Krema malzemeleri:
  • 1 lt süt
  • 3 fincan un
  • 3 fincan şeker
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 paket vanilya
Islatma malzemeleri:
  • 1,5 bardak kaynar su
  • 1 kaşık nescafe
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1 kahve fincanı şeker
Yapılışı:
  • kestaneleri çizip 3 dakika haşladım, sudan çıkarıp soydum.
  • Çiğliği gidene kadar, yumuşatmadan biraz haşladım. İrice robottan çektim.
  • kreması için süt, un ve şekeri karıştırıp göz göz oluncaya kadar pişirdim. 
  • Altını kapatıp çikolata ve vanilyayı katıp mixerle çırptım, soğuyana kadar kabuklanmaması için ara ara tekrar çırptım.
  • kek için şeker ve yumurtaları çırptım, unu ,kabartma tozunu kestane parçalarını katıp yağladığım tepsiye yaydım.
  • 170 derecede ısıttığım fırında alt üst kızarana kadar pişirdim.
  • Islatma malzemelerini kaynar suda şeker eriyene değin karıştırıp, ilk sıcaklığı giden keki ıslattım.
  • Kremasınıda üzerine serip bıçak ucuyla dlgalar yaptım  en az 2-3 saat dinlenmesi için dolaba kaldırdım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

18 yorum:

  1. kestaneli tatları bayılırım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kuzummmm,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kestaneyle süper olmuştur lezzeti.
    Sefer görevi de iyiymiş.:)
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bülbülüm;
      teşekkür ederim, sevgiler gönderiyorum

      Sil
  3. tadını hisseder gibiyiimm kii..:)
    ellerine sağlık canım.
    ayy eweeet,bu yıl hiç 10 liradan aşağı düşmedi kestane.
    mutlu haftasonları canım...

    YanıtlaSil
  4. Elif'cim kestaneyi çok severim, bu kış yapmadım ama geçen kış sıksık alıp köz tavasında kestane kebap yaptım hatta her seferinde Bücürük de bir tane yedi:)))))eline sağlık çok güzel olmuş, kestaneli pasta çok yedim çok da güzeldi keki de eminim güzeldir.
    Eşin için ve senin için hayırlı olsun canım...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak Bücürük ağzının tadını biliyormuş:) Çok teşekkürler:=)

      Sil
  5. Canım Elif'im, kek yine muhteşem. Ama asıl isimlerine bayıldım ben:)
    Eşin için üzüldüm, ne iş yapıyor bilmiyorum ama umarım tez zamanda yoluna girer herşey.
    Bu arada senin bir önceki tarifin olan omleti yaptım, çok güzel oldu. Ama çevirmeyi tam beceremedim:) Biraz şekli bozuk oldu ama neyse zaten çevremdekilerin beklentisi de yoktur yaptıklarımdan, şaşırmadılar:))
    Beceriksizmiyim neyim ben:)))
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim omleti beğenmene sevindim, eline sağlık; amaaan şekli de bozuk oluversin.
      Canım eşim emekli asker, bu emir Allah saklasın bir savaş durumunda gerektiğinde çağırmak içindir. Aslında rutin bir uygulamadır ama tekrar çağrılması bizi şaşırttı.
      Öptüm seni:)

      Sil
    2. Canım umarım can sıkıcı bir durum yoktur...

      Sil
  6. çok üzücü haber ,yapacak bir şey yok .Ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazes çok teşekkürler, hepimizin hakkında hayırlısı olsun...

      Sil
  7. Elif'cim bu ne güzel bir görüntü nefis olduğuna da bahse girerim. Ellerine sağlık, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla biz beğendik Nilgün'cüm, teşekkürler

      Sil
  8. Eşinize vatan görevinde üstün başarılar dilerim. :)) Keşke bana da gelse de bir süre kafamı dinlesem. :)) Pasta nefis gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hııııııım İlhan Bey siz güzel bir rakı balık sefasıyla kafanızı dinlersiniz:))
      Çok teşekkürler:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)