26 Aralık 2012 Çarşamba

Acılı -acukalı -çemenli poğaça


Geçen hafta  acılı, kimisi acuka diyor, kimisi çemen diyor yapmıştım çok tuzlu oldu yiyemedik.  Atmaya da kıyamadım dolapta bir duradursun dedim.
Hiç tuz atmadan poğaça hamuru yoğurdum.

Malzemeler:

  • 2 bardak ılık süt
  • 1 bardak zeytinyağı
  • 1 yumurta
  • 1 kaşık pekmez
  • 2 tatlı kaşığı kuru maya
  • un
Yapılışı:
  • İki bardak unu yoğurma kabına alıp ortasını havuz şeklinde açtım.Havuza iki tatlı kaşığı maya ,pekmez, 3-4 kaşık ılık süt koyup karıştırdım. Üzerine un serpip maya dışarı taşana kadar bekledim.
  • Kalan sütü, yağı, yumurta akını katıp karıştırdım. Ele yapışmayacak kadar un katıp, iyice yoğurdum.
  • Ağzını kapatıp sıcak bir yere koyup iki katı olana kadar mayaladım.
  • Mayalanan hamuru yoğurdum,  yumruk büyüklüğünde bezeler alıp yarım santim kalınlığında dikdörtgen  şeklinde açtım. 

  • Acılıyı sürüp rulo yaptım, istediğim büyüklükte kesip , yağlanmış tepsiye koydum. 20 dakika sonra yumurta sarısı sürüp, sıcak fırında kızarana kadar pişirdim.
Taşsın dökülmesin ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

15 yorum:

  1. Çok nefis olmuş ellerıne saglık.Dolapta bekleyen çemen var banada ılham oldun,bende onu değerlenedıreyım.

    YanıtlaSil
  2. ımmm acı sever olarak bayılırım
    ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  3. Poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.Çemeni bu şekilde değerlendirmende güzel olmuş

    YanıtlaSil
  4. Ben acukayı,biberli lorla yemeye doyamıyorum..
    Poğaçada nefis solmuştur..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. eminim güzel olmuştur ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. ay canım istedi nasıl kesin yapıcam...kahvaltıya günüme mutlaka...eline sağlık....biber salçası varsa o tuzlu yapıyor maalesef.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Valla iyi yapmissin,atilirmi hic dimi,ellerine saglik afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  8. Bayılıyorum şu görüntüye. Enfes görünüyor. Ellerine sağlık güzel arkadaşım. Afiyet bal şeker olsun canımcım. Çok öptüm, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. bayılırım çemene yada acukaya adı fark etmez :)poğaçayla da pek güzel olmuştur eline sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Valla süpersin. Çok ciddiyim. Ben olsam tuzlu yapıp da yiyemediğimiz bir şeyi o sinirle fırlatıp atmıştım. Emeklerim boşa gitti diye hırrr diye dolanıyordum ortalıkta :))

    YanıtlaSil
  11. Atmayıp değerlendirmek insanı o kadar mutlu ediyor ki. İyi ki atmamışsın sonuç süper. Ellerine sağlık Elif'cim..

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Acılı olması da ayrı bir güzellik, tam benlik olmuş. Ziyan etmemen, değerlendirmene de bayıldım. Kalp kalbe karşıymış ikimizde benzer tarif yayınlamışız. Ne de güzel olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşım elinden her şey güzeldir senin.Trabzon'dan yazıyorum,kısmetse yarın İstanbul'a döneceğiz.Olur da yazamam diye,sana ve ailene sağlıklı mutlu yıllar dilerim canım.

    YanıtlaSil
  14. Acılı acılı,nefis olmalı.Ben severim, elinize sağlık.İyi yıllar.

    YanıtlaSil
  15. oooh sabah sabah ne güzel olurdu... resmen kokusu geli burnuma...
    bloguma ziyaretiniz çok teşekkür ederim :) artık bende sizin yayınlarınız kaçırmayacağım :D sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)