17 Aralık 2012 Pazartesi

Yumurtalı mantar


Siz her yemeği ölçülü mü yaparsınız, ben çoğu zaman el terazi göz mizan yöntemiyle yaparım. Tıpkı bu yemekte olduğu gibi...

Bazen ne pişireceğinizi şaşar ya insan...Soğan seviyorsanız ince ince doğrayın, yağda güzelce kavurun, hatta karamelize olsun.  Üzerine ince doğranmış mantarları katın önce harlı ateşte , sonra daha kısıkta sürekli karıştırarak kavurun. Tuz atın, yumurtaları çırpın, pul biber ve taze çekilmiş karabiberle harmanlayın. Tavaya serdiğiniz mantarların üzerine dökün, altını kısın. Kapağını kapatın ama ilginizi üzerinden çekmeyin ki , yumurtalar göz göz olmasın, altını kapatın Üzerine kıyılmış maydanoz serpin , kapağı kıyık şekilde beklerken siz sofrayı hazırlayın.
Sonra homini gırtlak, pufidi kandil, tumba yatak:)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)
 Heyyfi'm, taptatlı terazim, hala sizin orda kar yok mu? Bak şimdi balkondan  senin için çektim:)

26 yorum:

  1. Ellerinesağlık Elifciğim. En sevdiğim yemeklerdendir kendileri. Kar manzarası da çok güzel.

    YanıtlaSil
  2. haftasonu kahvaltısına güzel bir alternatif
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Elifciğm teşekkür ederim canım, yokluğumu farkettin.Ama seni hep takip ediyorum.Güzel tariflerinden çok faydalanıyorum.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazan'cım iyi ki blog açmışım da bu insanları tanıma şansına erişmişim dediğim , özel bir insansın.
      Sevgiler, selamlar olsun:)

      Sil
  4. Elif'ciğim yanındaki ekmek senin yaptığın ekmek mi?Ben senin kaşarlı mantar soteni deniyeceğim yarın.Bir paket aldım dolapta bekliyor.Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboş'um evet benim ekmeğim. Şimdiden ellerine sağlık, çıtır kasede olanını da denemeni tavsiye ederim. Öptüm:)

      Sil
  5. ooh afiyet olsun,valla nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. Ölçüsüz yemekler bazen daha lezzetli oluyor:)
    Hele mantar ve yumurta,ah nasıl güzeldir o!
    Zaten ölçüye ne hacet :)

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bayılırım mantara.
    Kuzucuğunun sınavları ve morali çok önemli tatlım. Sen sadece onunla ilgilen fırsat bulunca görüşürüz.
    Kara bayıldım. Bugün bizim buralara da yağdı ama o kadar tutmadı.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Bülbülüm Allah çocuklarımızın yardımcısı olsun, durup durup kanun değiştiriyorlar, tepe sersemi olduk valla...

      Sil
  8. Terazilerin en tatlısı, en beceriklisi, en hassas olanı:)
    Çok tatlısınnnnn.
    Var var bu sefer yağdı kar. Sabah perdeyi açıpta, dışarıyı bembeyaz görünce mutluluğumu anlatamam sana. Eşmle sıkıca giyinip yürümeye çıktık. Sonra cafede oturduk. Yılın ilk karını karşıladık. Yarın da annemlere gideceğiz. Aklımda burada kalacak. Eğer ben yokken kar yağarsa sen yine resimlerini çek Elif'im :))
    Canım Elif'im, yumurtalı mantarı, öyle tatlı tatlı anlatmışsın ki, bir yemek tarifini bile akıcı, keyifli, okunası hale getiriyorsun.
    Seni kocaman öptüm canımıniçi Elifim benim...
    Cumartesiye kadar Ankara dışında olacağım ama çayım her daim taze olacak:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfi'm dün akşam kar yağmaya başlayınca , önce sen geldin aklıma...
      Sağlıcakla git gel emi:)
      Bende seni öptüm, iyi yolculuklar.

      Sil
    2. Arkadaşların en düşüncelisi, seviyorum seni yaaaa:))

      Sil
    3. Canım ben de sani, ayy bir şarkı vardı ona benzedi:))

      Sil
  9. Ellerine sağlık canımcım, mantarlı herşeyi çok seviyorum. Yanına sıcacık bir çay, bir iki dilim kızarmış ekmek alacaksın, geçeceksin kar manzaralı pencerenin önüne. Ohhh gel keyfim gel :) Afiyet bal şeker olsun arkadaşım. Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcımm güzel arkadaşım benim, ben de seni öpüyorum.

      Sil
  10. ben geldim kar ne güzel yağmış yanına sıcak çay omlet harika daha ne olsun elifim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık, muhabbet yeter olsun yeter canım , teşekkürler

      Sil
  11. Ben de sitemi açana kadar herşeyi göz kararı yapardım. Ölçüye dönmek hayli zor oldu. Ellerine sağlık, afiyet olsun. (bu arada ilk karınız da yağdı, benim için de karların üzerinde yürü lütfen)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Nilgün blog işinin bence en zor kısmı, ölçü vermek.
      Teşekkürler canım, şimdi karlar eridi, yağdığında senin niyetine yürüyeceğim.

      Sil
  12. merhabalar ellerine sağlık bende kahvaltılarda bu tür şeyleri çok severim. evin dikmendemi yoksa ne çok kar var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel teşekkürler, Dikmen'in de yukarısında Or-An'dayım.

      Sil
  13. Elifim gibi marifetli olan el yordamıyla yapar tabi yemekleri :) Ben ölçüyle yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kızz marifetten değil, ölçmeye üşenmekten:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)