12 Kasım 2009 Perşembe

Acılı ezme turşusu


Ben bu turşuyu bir ay önce yaptım bitti.Evde tadilat işleri , misafir trafiği, şuydu buydu derken fotoğraf arşivde kaldı, yazısını bile yazıp yayınlayamadım.

Bizimkiler tekrarını istedi, bu hafta pazardan yine malzemeler aldım yaptım. Üstelik bir ay öncekinden daha uygun fiyatlarla aldım. süs biber 1 lr, kırmızı biber 1 lr, sosluk domates 65 krş

Malzemeler:· 2 kg olgun domates
· 1 kg süs biberi
· ½ kg kırmızı biber (tatlı)
· 3 kaşık kaya tuzu
· 1 kahve fincanı sirke
· sızma zeytinyağı
· 3 baş sarımsak
. 1 demet maydanoz

Yapılışı:· Acı biberlerin saplarını, kırmızı biberlerin sap ve çekirdeklerini, sarımsakları, domatesleri, maydanozları ayıklayıp yıkadım.Sularını süzdürdüm.
· Hepsini robotta istediğim büyüklükte parçaladım.
· Tuzunu ve sirkesini katıp iyice karıştırdım.
· Suyunun tadına bakıyorum.Normalden biraz fazla tuzlu ayarlıyorum.zamanla tüm malzemeler içine tuzunu çekince ,tuz ayarı normalleşiyor.
· Cam kavanozlara dolduruyorum.
· Ertesi gün, karıştırdıktan sonra üzerlerine 1 cm kadar sızma zeytinyağı koyuyorum.
· Her gün açıp iyice karıştırıp asitini alıyorum.
· Birkaç gün sonra asitlemesi gidiyor.
· Serin ve ışık almayan bir yerde muhafaza ediyorum.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

4 yorum:

  1. elif buna bayıldım..hiç yapmamıştım valla.demekki neymişşş..haftasonu pazara gidilceeekkkk..malzemeler alınceeekk:)) veee yapılacakkkkk...mutfak dolaplarında saklanır dimi bu.yoksa buzdolabındamı??

    YanıtlaSil
  2. Karnım acıktı ne güzelsitebu böyle....ellerinize yüreğinize sağlık...annemde yapıyor bur turşudan biz acı soz diyoruz. ama siz pişirmiyorsunuz sanırım benim annem pişiriyor birde bunları:) sonra sıcak sıcak kavanozo koyuyor sonra şişeleri ters koyuyor. bir daha asitini almasına gerek kalmıyor....bozulmuyor... biz o sosla sade ekmek de bandırıp yiyebiliyoruz, makarnaya, v.s dekatabilioruz. yumurta bile kırıyoruz süper oluyor :)

    YanıtlaSil
  3. bunu çok seviyorum ama yapmasını bilmiyordum pide yerken falan pidenin yanında getirirlerde dibim düşe düşe yerdim kendiminkini bitirir yanımdakinin tabağına sarkardım :) kendim yapayım gari.

    YanıtlaSil
  4. Aytaç buzdolabında yer varsa en güzeli ama ben balkonda saklıyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)