18 Nisan 2009 Cumartesi

TOKAT’DAN CEVİZLİ BAT


Malzemeler:
· 2 ölçü yeşil mercimek
· 1 ölçü düğü (ince bulgur)
· yeşillikler ( reyhan, maydanoz, dereotu, nane, yeşil soğan )
· ceviz içi
· domates ve biber salçası
· domates
· sivri biber
· limon
· baharatlar (tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon)
· asma yaprağı
· tandır ekmeği
Yapılışı:
· Önceden ıslatılmış mercimek bol suda haşlanır.
· Altı kapatılınca içine bulgur, domates salçası ve biber salçası tuz katılır.
· Bulgur şişince ( karışımın sulu olması gerekiyor) ince doğranmış yeşillikler,domates rendesi, yeşil biber,baharatlar katılır.
· Kıyılmış ceviz içi ve limon suyu da eklenir. Soğuk servis edilir.
Kaşıkla haşlanmış asma yaprağının içine konulup yenir. Suyuna da kızartılmış tandır ekmeği şamandıra yapılır:)))
Özellikle yağsız oluşu ve soğuk yenmesi sebebiyle, hanımların öğleden sonra ki çay keyiflerinin ikramlarındandır.
Memleketimin duasıyla bitirmek istiyorum.
Çiftçiye yağmur, yolcuya kurak, cümlesinin muradını vere HAK!

http://minemutfakta.blogcu.com/ isimli arkadaş yöresel yemekler etkinliği düzenlemiş. Ben de bu tarifimle katılıyorum.

6 yorum:

  1. Tokat'ın neresinden :D

    YanıtlaSil
  2. ellerine sagglik cok guzel olmus bende bat'i cok severim sivasta kalmistik gecici sure ile orda tanistim bat ile harika bi lezzet,sevgiyle..

    YanıtlaSil
  3. cev vermemiş arkadaş bende tokatlı olarak neresi sorucaktım ama:) sibel

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. merhaba arkadasım bende tokatlıyım ve sızıngıbı bloggerım blogunuzda guzel bır tasarım ıstersen bana ulas lutfen sıze yardımcı olabılırım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)