4 Nisan 2009 Cumartesi

ERİŞTE YAPIMI









Önce sağlıklı sonrada ekonomik olsun diye pek çok şeyi kendim yapmaya çalışırım.Erişte de bunlardan biri…
Yeşil mercimek pişirecektim ama baktım erişte kalmamış zamanım da var; iş başa düştü.

Malzemeler:
· 1 yumurta (en az ölçü için)
· süt
· un (ben tam un kullandım)
· tuz

Yapılışı:
· Yumurtayı bir bardağa kırdım.
· Yumurtanın kapladığı alanın 1,5 katı kadar sütü ekledim
· Un , tuz katıp sert bir hamur hazırladım. Üzerine nemli bez örtüp dinlendirdim.
· 2 bezeye ayırdım.Çok ince olmayacak şekilde açtım.
· Bir örtünün üzerine yayıp, yüzleri kuruyacak kadar beklettim.
· İki parmak genişliğinde şeritler kestim.
· Şeritleri üst üste koyup, kibrit çöpü kalınlığında kestim.
· Normalde erişteler bez üzerinde gölgede günlerce kurutulur.Benim yaptığım çok az olduğundan buna gerek kalmadı.Bir avuç kadarını yemeğe ayırıp geri kalanını poşetleyip dondurucuya kaldırdım.

Şöyle tereyağlı, cevizli, peynirli pişirilmek üzere beni bekliyorlar:)
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin,hepimize yarasın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)