4 Nisan 2009 Cumartesi

ISIRGANLI TUZLU ÇÖREK


Pek çok kişide olduğu gibi ben de akşama ne pişireceğime karar vermekte zorlanıyorum.Aslında yemeğim var ama az; ilave yapmak zorundayım.Çok şükür ne yapacağımı buldum. Allah olmayana da versin



Geçen baharda dondurucuya kaldırdığım ısırganları kullanmaya karar verdim.Artık neredeyse tazeleri çıkacak; o yüzden tüketmek zorundayım.

Adını çörek koysam da ,bence bu bir yemek .Çünkü ayran eşliğinde bir öğün haline geliyor.

Bu yemek tamamen kek esasında yaptığım uydurmasyon bir tarif .Mutlaka birileri buna benzer tarifler yapıyorlardır ama ben kimsede görmedim .

Malzemeler:

· 3yumurta
· 1 çay bardağı süt
· 1 çay bardağı zeytinyağı
· 2 çay bardağı kadar çökelek
· ısırgan otu (bir su bardağı kadar kullandım)
· 1 tutam dereotu
· 1tutam maydanoz
· 1küçük kavrulmuş soğan(elimin altında bu vardı yoksa birkaç sap yeşil soğan da kullanıyorum)
· 1 tane orta boy tavla zarından daha ince doğranmış patates
· aldığınca un, koyuca kek kıvamında olacak kadar ( ben tam un kullandım)
· 1 paket kabartma tozu
· tuz
· pul biber
· susam
· çörekotu

Yapılışı:

· yumurta, yağ ve sütü çırptım.
· Otları, çökeleği, patatesi, soğanı,tuzunu, biberini katıp karıştırdım.
· Aldığınca unu ve kabartma tozunu ekledim.
· Fırın tepsisine yağlı kağıt serip, hamuru yaydım. Üzerine susam ve çörekotu serptim.
· Kek gibi pişirdim.


Kendim yaptım diye demiyorum ama inanın çok güzel oluyor. Hem sadece ısırgan değil diğer otlarla da yapılabiliyor.

Yapanlara afiyet olsun, yarasın:D

1 yorum:

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)