13 Mayıs 2010 Perşembe

NAZARLIK


Daha önce burada nazar ağacının malzemelerinden artan incik boncukla yaptım. Sadece taban boncuğu aldım. Oradaki naftalin kokulu yazımı da havalandırmış oldum.

Şimdi mevzubahis nazar olunca komşu teyzelerden evin büyük hanımlarından onaylı, yapmanız gereken şeyler var cancağızlarım .

Birinin size pis pis baktığını hissederseniz hemen tabi mümkünse çaktırmadan malum yerinizi kaşıyacaksınız.( takriben vücudun ekvator taraflarında)

Üzerinizde nazar inciği boncuğu taşıyacaksınız.

Allah korusun deyip olası zarar ihtimallerini düşünüp kulak memenizi çekiştirirken aynı anda ağzınızla karşınızdaki birine (ama olmayan birine) öpücük gönderiyor gibi yapıp yanımızda yöremizde ilk bulduğumuz tahtaya elinizin tersiyle üç kere vuracaksınız.
Ama tehlike eviniz içinse nazarlık yapacaksınız:)

Ankara’ yaşayanlar tüm malzemeleri Ulus’taki Suluhan’dan bulabilirsiniz.


Malzemeler:

· Yaprak (tek tip kullandım)
· Çiçek( her boydan olmalı, küçük mineler, orta boylar, büyük boylar)
· Nazar boncuğu ( cam olanından)
· Taban için büyük boy nazar boncuğu
· 2-3 dize inci
· İnce tel

Yapılışı:
· İnce teli iki karış uzunluğunda parçalara kestim.
· İncileri tanzim ederken tek kat, yaprak ve çiçekleri tanzim ederken çift kattel kullandım.


· İstediğim parçalardan oluşan irili ufaklı demetler yaptım.
. Taban için kullandığım nazarlıktaki delik kısma soktum. Biraz sıcak slikon sıkıp sabitledim.
 Amman nazar değmesin:)

10 yorum:

  1. Sevgili Elifin Terazisi, çok şık olmuş her evde olması gerektiğini düşünüyorum. Nazar hiç bir şeye benzemez.Ellerinize emeğinize sağlık güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. Nazar duasını da arkasına mı yazmalı acaba "Ve ma hüve illa zikrün lilalemine"diye..Ellerine sağlık canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Elif'im, canımcım, harikaaaa olmuş bayıldım. Vallahi daha öncede demiştim yine diyorum çok çok maharetlisin. Gerçekten süper olmuş. Keşke yakın olsak da bana da öğretsen. Ellerine sağlık arkadaşım. Çok öpüyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bu arada, yarışmada favorimsin canımcım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Belgin Hanım, inanmak bir yana görüntü olarakta nazarlığı çok şık bulurum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Tontinim, mesaj alınmıştır; teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Hanımelim, şeker hamuruyla yaptıklarını bir hesaba kat bakalım, yetenekli olan kimmiş ortaya çıkacaktır. Canımcım güzel bakışlım:)

    Ayrıca yarışma için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben balıkesırden xKelebekx eskıden nazar agacları yapardım tabi uzuuun yıl önce ve yüragınıze emegınıze saglık burada buldum sizin bitirme tarzınızda cok farklı ve guzel eger mumkunse bana bıtırırkrn agac kökü görünümünü nasıl sagladıgınızı anlatırsanız cok sevınırım şimdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  9. xkelebekx, benim için tek püf noktası, sıcak silikonu yani silikon tabancasını yukarıdan aşagıya hareketlerle kullanmak. Silikon aşağıya doğru aktıkça , o gövde görüntüsü kendiliğinden oluşuyor.
    Ayrıca ben de teşekkür ederim, sevgiler.
    (isterseniz gövde kısmını daha net fotoğraflayıp koyabilirim)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)