5 Mayıs 2010 Çarşamba

SULU BÖREK


Su böreği tadında nefis bir börek , bu tarzda iki tarifim daha var.  Çok önceden televizyondan almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam Ayşe Tüter’e aitti.

Malzemeler:
• 4 yumurta
• 4 kaşık zeytinyağı
• yağ (arasına sürmek için, tercih size kalmış,margarin kullanmadığım için zeytinyağı kullandım.)
• yeterince un
• tuz
• maydanoz (evde kalmamış)
• peynir
• 4 bardak su (üzeri için)

Yapılışı:
• 4 yumurta, 4 kaşık zeytinyağı, un ve tuz ile orta sertlikte hamur yoğurdum.16 bezeye ayırıp yarım saat serin yerde dinlendirdim.
• Bezeleri pasta tabağı büyüklüğünde açıp, aralarını 1 kaşık yağla yağlayıp 8’erli iki grup haline getirdim. Üsttekine yağ sürülmeyecek.
• İlk 8’li grubu oklavayla tepsi büyüklüğünde açıp, yağlanmış tepsiye serdim.




• Üzerine maydanozlu peynir serpiştirdim.



• 2. grubuda açıp üst tarafa yaydım.Üzerini yağlayıp dilimledim.

• Tepsiyi fırına verdim. Hafiften kızarmaya başlayınca fırından çıkartıp 4 bardak suyu üzerine boşalttım.
• İyice kızarması ve suyunu çekmesi için tekrar fırınladım. Bu aşamada iki misli kabarıyor. O yüzden derin tepside pişirmekte fayda var. Görüntüsüyle de su böreğine benziyor.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin , hepimize yarasın:)

24 yorum:

  1. Hımmm
    nefis görünüyor
    sanırım yumuşacık olmuştur
    bana su böreğini anımsattı ...
    Ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
  2. YILDIZ , EVET YEME SICAKLIĞINA GELDİĞİNDE YUMUŞACIK OLUYOR. TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Üzerine su dökülüp yeniden pişirilmesi çok ilginç geldi.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. BİRGÜLCÜM, ÜZERİNE DÖKÜLEN SU SAYESİNDE , SU BÖREĞİ GİBİ OLUYOR. TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  5. Canımcım harika ve çok leziz görünüyor. O güzel ellerine sağlık. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Çok öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Elifin terazisi, bezeleri iki gruba ayırıp 8ni birlikte açıyoruz. Koyacağımız su sıcakmı,soğukmu olacak kaç derecede fırında pişireceğiz.Denemek istiyorum.Görüntü harika.

    Ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  7. değişik bir tarif nede güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Yine iştahımızı kabarttın çok güzel olmuş ellerine sağlık.Ben de en alt kat ile en üst katı elde açıp arasına hazır yufkalardan seriyorum Yalancı elde açma sulu börek oluyor kendisi.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. CANIMCIM, HANIMELİM, TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  10. BELGİN HANIM, ÖNCE 16 TANE PASTA TABAĞI BÜYÜKLÜĞÜNDE AÇIYORUM, HER BEZEYİ YAĞLIYORUM.
    SONRA İLK 8 YUFKAYI BİRLİKTE TEPSİ BÜYÜKLÜĞÜNDE AÇIYORUM.PEYNİRİNİ KOYUNCA KALAN 8 Lİ GRUBU DA BİRLİKTE AÇIYORUM.ODA SICAKLIĞINDA SU KULLANIYORUM.190-200 ARASI DERECEDE PİŞİRİYORUM.NORMALDE BÖREK PİŞİRDİĞİNİZ AYARDA PİŞİREBİLİRSİNİZ.
    İYİ Kİ SORDUNUZ SAYENİZDE EKSİKLERİMİ TAMAMLAMIŞ OLDUM.AKLINIZA TAKILAN BİR ŞEY OLURSA HER ZAMAN SORABİLİRSİNİZ.TEŞEKKÜRLER:)

    YanıtlaSil
  11. TONTİNİM, TEŞEKKÜRLER YİNE AYAK ÜSTÜ BİR TARİF ALDIM:)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık.El açması hem de...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Elifin Terazisi, beni aydınlattığınız için teşekkür ederim.Eksiklerinizi görmek maksadıyla yazmadım sakın çok üzülürüm. İp uçlarınızı aldım rahatlıkla uygulaya bilirim.Tekrar teşekkür ederim.


    Güzellikler sizinle olsun sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  14. BELGİN HANIM, İÇİNİZ RAHAT OLSUN, BEN SORULARINIZDAN ÇOK MUTLU OLDUM, SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  15. Yanlış anlaşılmadığıma sevindim. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Belgin hanim. Tarif harika görünüyor. Ama zeytinyağı hem içine hemde hamura mi eklenecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız 4 kaşık zeytinyağı hamur yoğrulurken katılacak. Sonra aralarına sürmek için zeytinyağı ya da sevdiğiniz bir yağ kullanacaksınız.

      Sil
  17. Merhabalar, bu tarifi denemek istiyorum. Elif hanim, zeytinyağı sadece arasına sürülecek diye yazmammissiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız, 4 kaşık hamura konulacak. Aralara yine sürülecek.

      Sil
  18. ben sevgililer gününde eşime bu böreği yapacağım,tepsi büyüklüğünü,çapını bana yazar mısın,hiç yufka açarak börek yapmadım,o'nun eğer becerebilirsem buna bayılacağını düşünüyorum.
    fonda da 'misafir ol gel bana börekler açayım sana çalarmış!peh:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havv'cım sevginiz daim olsun.
      Borcamın büyük boy yuvarlak tepsisi, şimdi ölçtüm 28 cm çapında. Bu böreği açmak çok kolay, eminim en güzel haliyle yaparsın. Hatta margarinle aran iyiyse kullanabilirsin, ben kullanmıyorum ama hamur işlerinde daha başarılı sonuç veriyor. Cam tepsi kullanmanın bir avantajı da şu ki altta suyun çekip çekmediğini kolaylıkla görüyorsun. Bazı fırınlarda borcam tepsi kullananlar altının pişmediğinden yakınıyorlar, dikkat et.
      Sevgiler:)

      Sil
  19. mutlaka ama mutlaka yapacağım, harika görünüyor elifcim, ben fotodan anlarım bir şeyin lezzetini çok beğendim...eline koluna sağlık...umarım ben de böyle seninki gibi güzel becerebilirim..
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  20. bence süppper. Gerçekten tam su böreği Ellerine sağlık Elifciğim:.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)