15 Mayıs 2010 Cumartesi

LİMONLU KEK


Mis kokulu limonlarım Bodrum’dan geldi. Tarifi tv den Semen Hanım’dan aldım, tereyağlıydı , zeytinyağlı yapıp, birazda cimrilik yapıp yağı azalttım.


Malzemeler:
• 3 yumurta
• 1,5 bardak şeker
• 4/3 bardak zeytinyağı
• 2 bardak un
• 1 paket vanilya
• 1 paket kabartma tozu
• 2 limonun suyu ve kabuklarının rendesi ( büyükse ya da çok suluysa 1 limonun suyu)
• 250 ml lik bardak kullandım.

Yapılışı:
• Yumurta ve şekeri rengi açılıp kabarana dek çırptım.
• Yağı ve limon suyunu ekleyip çırptım.
• Unu kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek kattım, çırptım.
• Limon kabukları ve 1 avuç kadarda yaban mersini kattım. Tarifte yaban mersini yoktu.
• Yağlanmış kalıba döküp, 160- 170 derecede pişirim.
• Bu kek hakkında aklımda bir şey var, deneyince beğenirsem paylaşacağım.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

6 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)
    yağ konusunda ben de biraz cimri davranıyorum:D
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Nuyumberyy, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canımcım. Nefis görünüyor. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık canım çok gzel görnyorlar...bloğumda senin için bir hediyem var tatlım gelip alırmısın...

    YanıtlaSil
  5. Esra Hanım, teşekkürler, ilk fırsatta yayınlarım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)