24 Temmuz 2012 Salı

Yeşil erik turşusu



Önce çoook mutlu bir haberim var, büyük kızım çok istediği yüksek lisans mülakatını geçti. Allahım bundan sonrasında da yolunu açık etsin, başarılar nasip etsin.

"Bu turşuyu hakettim artık "diyor:))
Biliyorum ekşi yeşil erik zamanı değil ama , bu erikleri iki gün önce ormandan eşim topladı. Kızım geçen yıl bir arkadaşında turşusunu yemiş çok beğenmişti; ben de turşusunu kurdum. Ankara  o kadar sıcak ki bir gecede turşunun rengi döndü.
Turşuyu öyle koca koca bidonlarda kurmam, hep küçük kavanozları tercih ederim. Hem çok yememiş oluyoruz, hem bozulmadan bitiyor.
Malzemeler:

  • yeşil erik
  • 1 iri baş sarımsak
  • 1 litre içme suyuna 2,5 kaşık kaya tuzu + 1 çay bardağı sirke
  • limon dilimleri
  • 2 defne yaprağı
  • 1 çay kaşığı tane karabiber   
  • yarım demet maydanoz sapı
Yapılışı:
  • Sarımsakları ayıklayp iri doğradım, erikleri yıkayıp suyunu süzdürdüm.
  • Kavanoza limon dilimleri, erikler , sarımsaklar, karabiber taneleri, dizdim üzerine maydanoz sapları koydum.
  • İçme suyunda tuzunu (istenirse 1 kaşık limon tuzu) eriyene değin kaynattım. kavanoza boşalttım. Ağzını sıkıca kapatıp mümkün olan en serin yerde beklemeye bıraktım.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

22 yorum:

  1. yeşil erik turşusu hiç duymamıştım ama turşu çok severim, enfes görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. BAYIRLIRIMM,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  3. Kızının yolu açık olur umarım ve çok tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  4. Elifciğim öncelikle kızını kutları
    m Başarısı daim olsun.
    Arkadaşım bende geçen yıl yeşil erik turşusu ilk defa yedim.Turşu sevmememe rağmen tadına doyamadım eminim aynı tatdadır.Tarifini aldım seneye inşallah kurarım.,
    Elifciğim bu verdiğin ölçüler kaç kilo erik için acaba .Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Gülocum ormandan topladığım için erik miktarını bilemiyorum.

      Sil
  5. Kizinizi tebrik ederim, sayfanizi cok begendim, istahim kabardi takipcinizim hberiniz olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, benim başım kel mi ben de sizi takip ederim:)

      Sil
  6. Çok tebrik ederim bende kızını..

    İstanbul da dehşet sıcak ve turşu iyi kurulur gerçekten...
    aiyetle yensin,

    şeker yorumuna çok teşekkürler ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Elif'ciğim ilk önce gözünüz aydın olsun,kızına başarılar diliyorum.Ben hiç erik turşusu yemedim de görmemiştim.Burdan bile nasıl güzel görüküyor sorma.....Öptüm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siboşum, ben de yeni tattım, çok teşekkür ederim

      Sil
  8. Kızını tebrik ederim. Yeşil erik turşusunu çok severim.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. kızınızı tebrik ediyorum ALLAH yolunu açık etsin... başarıları daim olsun...
    bu turşuyu ilkdefa sizde gördüm tadı nasıldır bilemiyorum ellerinize sağlık...
    buarada banada beklerim

    YanıtlaSil
  10. Nejla Hanım hoşgeldiniz. Kızım için dileklerinize çok teşekkür ederim. Bloglardaki paylaşım ne güzel değil mi, ben de arkadaşlardan pek çok şey öğreniyorum.
    Seve seve gelirim:)

    YanıtlaSil
  11. Kaynattıgımız suyu sıcak sıcakmı eriklerin üzerine döküyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firuzan evet sıcak suyu turşuya döküyorum. Yıllardır uygularım.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)