2 Eylül 2010 Perşembe

SİRKELİ PATLICAN ( PATLICAN PAÇASI)

Bu tarifi Selen Hanım'dan aldım, kendimce denedim beğendim. İçimde ben bu tarifi bir yerden hatırlıyorum hissi ağır basınca biraz araştırdım. Bunun rahmetli Tuğrul Şavkay’ın patlıcan paçası tarifi ile hemen hemen aynı olduğunu gördüm.

Sirke ve sarımsak midenize dokunmuyorsa bir deneyin derim.
Malzemeler:
• 4-5 ince patlıcan
• 2-3 iri olgun domates
• 8-10 diş sarımsak
• 4-5 kaşık sirke ( elma sirkesi kullandım.)
• şeker ( patlıcan başına 1 çay kaşığı kullandım)
• 2 çay kaşığı tuz
• 3-4 kaşık zeytinyağı
• kıyılmış maydanoz ( servis ederken kullandım).
Yapılışı:
• Patlıcanların kabuklarını tamamen soydum. Baş kısmından ayırmadan boyuna dörde böldüm.
• Tuzu suda yarım saat bekletip yıkadım, hafifce avucumda sıktım.
• Yarım limonla patlıcanların her yerini ovup yayvan tencereye tek sıra dizdim.
• Domatesleri kabuklarıyla robottan çekip, şeker , yağ ve tuzla karıştırıp patlıcanların üzerine boşalttım.
• Kısık ateşte su eklemeden, patlıcanlar yumuşayıncaya dek pişirdim.
• Ezilmiş sarımsak ve sirkeyi karıştırıp yemeğin üzerine yayıp 5 dakika daha pişirdim.kapağını açmadan soğuttum.
• İyice soğuyup dinlenince tercihen ertesi dün kıyılmış maydanozla servis ettim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

12 yorum:

  1. Sevgili Elifin Terazisi, merhaba arkadaşım sizin tariflerinizdeki ince nühansa bayılıyorum.Bu yemeğin özelliği evet ertesi gün masaya konmalı ki
    daha lezzetli olsun. Sizi diğerlerinden ayıran nokta bu harikasınız ellerinize emeğinize sağlık
    sevgiyle kalın.....

    Ayrıca marifetli anne olunca kızlar çok şanslı sizin gibi hünerli bir anneye sahipler elbiseleri çok güzel olmuş.Ellerinize emeğinize sağlık. Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  2. Çok hafif hoş bir lezzet ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Cok degisik bir yapilisi var ilk kez okuyorum,ama denemek isterim,hepsi cok sevdigim lezzetler cünkü,eline saglik,afiyet olsun hepinize...

    Serpil.

    YanıtlaSil
  4. Elifcim ,patlıcanın her türünü seviyorum.Bu da çok hafif bir şey sanırım.Ellerine sağlık .Sevgiler......

    YanıtlaSil
  5. Ailenizle birlikte nice bayramlar geçirmenizi dilerim..İyi bayramlar,sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili elifin terazisi,Yüreğinizde damla damla umut,günlerinize bin tatlı mutluluk dolsun.Sevdikleriniz yanınızda, yüzünüzdeki tebessüm hiç eksilmesin.
    Bayramınız kutlu olsun.

    Sevgiyle kalın......

    YanıtlaSil
  7. Belgin Hanım, siz harika baktığınız için öyle görünüyor olabilir mi?

    YanıtlaSil
  8. Terazi Kızı, umarım beğenirsiniz, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. Zuhal, evet çok hafif, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Mehtap, çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  11. Belgin Hanım, zarif insan, teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)