2 Haziran 2010 Çarşamba

UNLU KIYIR KIYIR BÖREK


Bu böreğin tarifi Sahrap Soysal’a ait, muhtemelen pek çok blogda görmüşsünüzdür. Tarifi ilk okuduğumda unlu kete aklıma geldi. Sözün özü biz beğendik.


Malzemeler:
• 3 yufka
• 100 gr erimiş tereyağı
• 2 çay bardağı zeytinyağı
• 3 orta boy haşlanmış patates
• 1 kase lor ve kaşar peyniri karışımı
• yarı demet kıyılmış maydanoz
• tuz, karabiber
• 9 tepeleme kaşık kadar un

Yapılışı:
• Erimiş tereyağı ve zeytinyağını karıştırdım.
• Patatesleri ezip peynirler , maydanoz, tuz ve karabiberle karıştırdım.
• Yufkayı serip, heryerini ıslatacak kadar yağladım, üzerine 2 kaşık unu elekle eledim.

• Yufkayı ikiye katlayıp tekrar yağladım, 1 kaşık unu üzeine eledim.

• Geniş kenarına için 1/3 ini yaydım, rulo yapıp, 3 parmak genişliğinde kestim.

• Kalan 2 yufkayada aynı işlemi uyguladım.
• Yağlı tepsiye dizip, artan yağla dilimlein üzerlerini yağladım.
• 200 derecede kızarana dek pişirdim.
• Bir dahaki sefere sadece zeytinyağı ile yapmayı düşünüyorum.
• Unu çoğaltmak istersek, yağı da çoğaltmalıtız.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

13 yorum:

  1. çıtır çıtır yenir bunlar eline sağlık canım. nefiss

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK HER ZAMANKİ GİBİ HARİKASIN

    YanıtlaSil
  3. hımm çok lezizi ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık gülüm. Nefis olmuş. Kete diyince aklıma anneannemin yaptığı unlu kete geldi ahh ahhh ne nefis birşeydi o :)) sanırım bu da ona benziyor. Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun canımcım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. mmmm ablacım kokusu buraya kadar geldi nefis olmuş ellerine sağlık şekerim :D Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Hilal, çıtır, kıtır , teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Gülsüm, şımarırım bak, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  9. canımcım anneciğinin ketesi mutlaka daha güzeldir, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. bu böreği nicedir denemk istiyordum hatırlattınız bana ok nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgilerimlee

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)