13 Aralık 2011 Salı

Et suyu- kemik suyu

 
Hazırlayıp dundurucuya atıyorum. Pilavda , çorbada nerde istersem kullanıyorum. Et , balık, kemik suları hatta sebze suları bu şekilde el altında oluyor.

Esasen malzemelerin yağda sotelenip tam 24 saatte kısık ateşte kaynaması gerekiyormuş ama ev şartlarında bana uymaz. O koku evden 24 günde çıkmaz.
Malzemeler:
  • Et, tavuk, kemik, balık (ne suyu yapmak istersem)
  • Tuz, tane karabiber, defne yaprağı, biberiye
  • 1 kuru soğan, 1-2 sarımsak, 1 havuç, 1-2 dal kereviz, 1 pırasa
  • Buz poşetleri
Yapılışı:
  • Tüm malzemeleri üzerini geçecek kadar suyla düdüklü tencerede yarım saat haşlıyorum.
  • İnce süzgeçten geçirip bir gece buzdolabında bekletiyorum.
  • Ertesi gün tüzeydeki donmuş yağı alıyorum.
  • Jöleleşmiş suyu açılana kadar ısıtıyorum.
  • Buz poşetlerine doldurup dondurucuya kaldırıyorum.

 Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)


20 yorum:

  1. Afiyetler olsun
    ellerine sağlık
    en doğrusunu en sağlıklısını yapıyorsun.......

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ama,ben bu poşetlere bayıldım:)
    nerden bulabilirim canım?
    afiyetle tüket..
    sevgiler...
    :)

    YanıtlaSil
  3. Birtutamkekik'cim, buz poşeti diye satılıyor. Marketlerde genelde buzdolabı poşetleri, fırın kağıtları, steç folyo satılaan reyonlarda bulunuyor. Cook marka, başka marka varmı bilmiyorum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. aaa çok ii fikir sağol canım yaaa.buz poşetlerine de bayıldım daha önce görmemiştim.bir ricada bulunucam bloğuma gelip reklamlara bir kere tıklarsan çok sevinirim.bu desteğe ihtiyacım var...sevgiler..şimdiden çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. bende genelde tavuk suyumu mutlaka buzlukta bulundururum,hem sağlıklı hemde daha lezzetli oluyor,ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Sözde aylardır yapacağım:) Hala bekliyorum yapmak için, neyi bekliyorsam :) Ellerine sağlık arkadaşım. Afiyetle tüketin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. çok iyi düşünmüşsünüz ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ben de yaptıkça soğutup pet bardaklara dolduruyorum.Hazır almamaya çalışıyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık.. bende böle yapıorum hatta küçük kapaklı plastik kaselere koyup kullanıp atıorum.. çok kullanışlı oluo.. çoğunlukla tavuk suyu yapıorum..

    YanıtlaSil
  10. BUZ POSETLERINDE HAZIRLAMAN NE GUZEL BIR FIKIR ELLERINE SAGLIK
    SU BULYONLARI HIC SEVMIYORUM TAZE TAZE HAZIRLAMAK EN GUZELI

    YanıtlaSil
  11. Buz poşetlerini bende bilmiyordum.Bir ara plastik çubuk dondurma kaplarına yaptım, hoşuma gitmedi.Bu fikri sevdim.Birde senin tarifine göre yapayım Elifciğim.Paylaştığın için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    Ay görüntüsü pek şirin olmuş.
    Çok da sağlıklı olmuş. Kullanması da kolay. Pişirdiğin her yemek için istediğin kadar kes al. Becerikli arkadaşım benim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. bende koyuyorum buzluga cok pratık oluyor canım guzel bır bılgı paylasmıssın ellerıne sağlık,sevgıler

    YanıtlaSil
  14. Bende ya buzluk kalıplarında ya da şeffaf plastik bardaklarda donduruyordum.
    Eline emeğine sağlık.Buzluk poşeti hiç aklıma gelmemişti.
    Hatırlattığın ve paylaşımın için teşekkürler canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Ben de yaparım bunu Elif'cim. Herşeyin lezzetini getiriyor. Malum artık hazır bulyon kullanamıyoruz. İyi geceler :)

    YanıtlaSil
  16. Komşum da limon suyunu yapıyor böyle. Buz poşeti olduğunu bilmiyordum ben. Ona da soramamıştım. Mutfakla anca bu kadar ilgili olunca bilmem tabii.
    Benim neyim eksik ben de yaparım artık :)
    Sağ olasın pratik bilgi için :)

    YanıtlaSil
  17. çok güzel bir fikir poşetin şeklide cok iyi dolapta yer tutmaz

    YanıtlaSil
  18. bende yapıyorum böyle sağlıklı ve pratik oluyor allah ağız tadıyla yemek nasip etsin

    YanıtlaSil
  19. Elif'im harikasın arkadaşım.Torbaları görünce buraya daldım...Ben normal poşet yerine bu torbalardan bir kaç kere yanlışlıkla aldım.Her seferinde sinirlenip ya atıyor ya da yakınsa market değiştiriyordum.Hatta yanlış basmışlar diyordum ilk zamanlar.Sonra buz amaçlı olduğunu anladım.Ama bu yöntemi sende öğrendim,çok güzel yaa.

    YanıtlaSil
  20. Buz poşetleri iyi fikir hakikaten.
    Biz küçük küçük plastik kaplara koyarak saklıyorduk buzlukta.
    Bu fikir daha pratik.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)