23 Kasım 2010 Salı

Kolay baklava

Deneye deneye az şerbetli, hafif ve kıyır kıyır bir baklava ölçüsü oluşturdum. Bazılarına göre çok hafif gelebilir , onlar da birkaç dilim fazla yerler olur biter…
Malzemeler:
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 çimdik tuz
  • aldığınca un
  • açmak için buğday nişastası
  • arasına iri çekilmiş ceviz
  • üzerine 250 gr tereyağı
Şerbet:
  • 2,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Yapılışı:
  • Ununu yavaşça katıp, sert olmayan bir hamur hazırladım. Bu ölçü fırınım küçük olduğu için yuvarlak büyük borcamda iki tepsi baklavaya göre tam geliyor. Davul fırın tepsileri için tek tepsi olabilir.
  • 32 tane beze yapıp üstlerini örtüp 20 dakika dinlendirdim. 16 tanesi bir tesi için olacak.
  • Her bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açıp aralarına bolca nişasta serperek 4 lü gruplar oluşturdum. Gruplar daha çok sayıda yufkayla da olur ama bol cevizli olmasını istediğim için böyle yapıyorum.
  • 4 yufkayı birden nişasta yardımıyla incecik büyük bir yufka haline getiriyorum.
  • Tepsinin büyüklüğünde ortadan bir yuvarlak kesip, tepsiye yayıyorum ceviz serpiyorum, kenar parçalarını da yayıp yine ceviz serpiyorum.
  • En son kalan grubu açıp, ortadan bir yuvarlak kestikten sonra önce kenar parçaları, ceviz sonra  yuvarlak parçayı serip bir tepsiyi tamamlıyorum.
  • Biraz dinlendirdikten sonra istediğim şekilde dilimleyip kızdırılmış yağ gezdiriyorum.
  • 150 derecede altın sarısı olacak şekilde kızartıyorum.
  • Bu arada şerbetide pişiriyorum, şeker eriyince limonu katıp 5 dakika daha kaynatıyorum .
  • Ben bu baklava işinde biri sıcak biri soğuk hiçbir zaman beceremedim, o yüzden her ikiside oda sıcaklığındayken şerbetliyorum. Şerbetin yarısı da diğer tepsiye dökülüyor.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)
Bayramda yürüyüşe çıktığımda bu fotoları çekmiştim , paylaşayım istedim.
Burası ODTÜ Ormanı ve Eymür Gölü ve evime yakın oldukları için çok şanslıyım:)


18 yorum:

  1. Görüntü süper ellerine sağlık Elif'cim...

    YanıtlaSil
  2. Baklavanın görüntüsü çok güzel eminim tadı da güzeldir . ellerine sağlık afiyetle

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım benim =)

    YanıtlaSil
  4. canım baklavan gerçekten harika görünüyor.Arkadaşım Ankarada oturduğunu anlayınca çok heyacanlandım ne güzel ben ank.blogcular çok az olduğunu zannediyorum nedense

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor. sevgili elif, yufkaları açacağımı bilsem cesaret edeceğim ama... şimdilik anneme güvenerek çıkıyorum işin içinden..ellerine sağlık.. bir dilim baklava alıyorum ve diğer postları okumaya geçiyorum...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinine sağlık elif çok güzel görünüyor baklavan :)

    YanıtlaSil
  7. Ah ah ah olsa da yesem ağzım sulandı resmen... Görüntü çok güzel eminim tadı da öyledir.Çok ağır olunca insan ardından kana kana su içiyor baklavanın tadı kalmıyor hafif olsun ki tadı damakta dursun sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bu kadar baklava resminden sonra kafaya koydum,Allah kismet ederse annem gelince önce su böregi sonra baklava yapacagim,insallah tabiii:)

    Ellerine kollarina saglik,afiyetle bitirdiniz insallah,daha nice güzel bayramlara...Oturdugunuz alan cok saglikli,temiz hava,cok sanslisin gercekten...Sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  9. Yarım ölçü yapsam yuvarlak büyük borcama göre, 1 borcamlık baklava olurmu?

    YanıtlaSil
  10. Adsız, evet olur. Zaten malzeme listesinin tamamını kullanınca 2 tane borcam tepsi(30 cm çapında) baklava yapıyorum. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim. Hemen yapacağım.

    YanıtlaSil
  12. ODTÜ, Eymir, gençliğim...

    YanıtlaSil
  13. Canımcım ancak gelebildim bloglara :) Bi baktım aman da aman neler yapmış benim hamarat arkadaşım. Ellerine sağlık canımcım. Kısmet olursa tarifini deneyeceğim, evin tadilatından başımı kaldırabilirsem tabi :) Sevgiler canımcım.

    YanıtlaSil
  14. Aynı annemin yaptığı baklava gibi olmuş. Hafif olmasını ayrıca çok sevdim. Rahat bir zamanda denemek için tarifinizi kopyalayıp saklıyorum.
    Ellerinize sağlık olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. yaa bu benim yaptığımdan daha daha daha güzel olmuuuuşşş... ellerinize sağlık ..dün akşam yaptım bende şerbetini çeksin diye bakamadım tadına ama yoğurt koymadım ben hiç aklıma gelmedi ki 2 yumurta koydum onun yerine acaba farklı olurmu ki tadı :(

    Cansu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansu senin de ellerine sağlık, yumurta hamura biraz daha gevreklik verir.
      Tadı güzel olmuştur diye düşünüyorum.

      Sil
  16. :) güzel olmuştu en azından eşim beğendi eee napalım bu yaşta ilk baklava yapışım sizin gibi ustalaşamadım henüz ama siteniz muhteşem çalıştığım için bana pratik ve lezzetli yemekler yapmam konusunda çok yardımcı oluyor çok teşerkkür ederim elleriniz dert görmesin...

    Cansu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansu, çoooook teşekkürler mutlu oldum. Sizin de elleriniz dert görmesin:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)