4 Temmuz 2009 Cumartesi

PUF BÖREĞİ







Malzemeler:
· 1 yumurta
· 1 ölçü su
· 1 ölçü zeytinyağı
· 1 ölçü sirke
· tuz
· aldığınca un
· maydanoz(evde yoktu ben kullanmadım.)
· peynir ya da çökelek (susuz olmalı)

NOT: Yumurta bir çay bardağına kırılır. Kapladığı alan bir ölçü kabul edilir.
Yapılışı:

· Orta sertlikte bir hamur yoğurdum.
· 3 bezeye ayırıyorum , yufka haline getiriyorum.Resimdeki gibi iç malzemesini koyup, ikiye katlayıp çay tabağıyla kesiyorum. İsterseniz tek tek açıp yarım ay şeklinde büyük parçalar halinde de yapabilirsiniz.
· Kızgın yağda çevirerek kızartıyorum.
· Kabartma tozu ya da maya olmadığı halde çok güzel kabaran, sirke sayesinde de çıtır çıtır börekler oluyorlar.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

·

5 yorum:

  1. Babaannem yapardı Puf Böreği. Allah rahmet eylesin. Ondan sonra hiç yememiştim. Tarifinizi hemen deneyeceğim. Nefis gözüküyor. Paylaşımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Ahu hoşgeldin, babaannene rahmet diliyorum, umarım beğenirsin:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Elif Hn. bu böreği fırında yapabiliyor muyuz. Benim rahatsızlığım olduğu için kızartma yasak . Tarifinizi denemek istiyorum .Güzel paylaşımlarınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Saide Hanım
      Fırında yapabilirsiniz, ben de bir kaç kez fırında denedim kabardılar. Yağlı tepsiye diziyorum, üzerlerine de fırçayla yağ sürüyorum. Kızgın ve fırına veriyorum. Afiyet, şifa olsun, teşekkürler :)

      Sil
    2. Merhaba Saide Hanım
      Fırında yapabilirsiniz, ben de bir kaç kez fırında denedim kabardılar. Yağlı tepsiye diziyorum, üzerlerine de fırçayla yağ sürüyorum. Kızgın ve fırına veriyorum. Afiyet, şifa olsun, teşekkürler :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)