27 Eylül 2013 Cuma

Süt taşı(rmaz)

       Uzuuuun zamandır kendi yoğurdumu kendim mayalıyorum, anam babam usulü klasik yöntemle tabi ki. En zoru sütün başında bekleyip taşırmadan kaynatmak kısmı, işte bu süt taşı bu işe yarıyor.
Tencerenin dibine koyuyorum, üzerine sütü boşaltıp küçük ocağın üzerinde kaynatmaya başlıyorum. Süt kaynamaya başlayınca takır tukur sesler geliyor, bayağı fokur fokur kaynıyor.
Benimki seramikten geçen yıl 3 liraya almıştım, bir de ithal pyrex olanları varmış; daha pahalı tercih sizin.
Sağlıcakla:)

20 yorum:

  1. Aaa!:))çok ilginç ilk kez görüyorum böyle bir şeyi, yoğurdu rahmetli annem yapardı ama bende ondaki sabır yok, tembelim bu konuda:((hayatımda hiç yoğurt yapmadım halbuki çok kolay bir şey...eline sağlık Elifciğim, afiyetle yiyin...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap yoğurdunu Müjde'cim, hazırların sadece adı yoğurt. Sevgiler:)

      Sil
  2. vay çok ilginç hemen almam lazım annemle çok taşırırız :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir fikirmiş canım. Böyle birşey olduğunu bilmiyordum. Evde yoğurt yapmak en güzeli...
    Öpüyorum canım terazim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyfim evet kim bulduysa gerçekten güzel fikir.
      Taptatlı terazim:)

      Sil
  4. Çok ilginç ilk defa duyuyorum..
    Süpermiş ama :))

    YanıtlaSil
  5. bende kendi yoğurdumu kendim mayalarım ama böyle bişeyin varlığından sayende haberim oldu:)
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Ooooo ne güzel, gerçekten de işe yarıyor demek ki. Ben de tahta kaşık bırakıyorum içinde. Ama bundan da edinmek lazım bir tane. Çok çok öpüyorum canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarıyor canımcımm, ben de seni öpüyorum.

      Sil
  7. Canım elli yaşındayım süt taşını daha yeni duydum emi. Vay bana vayyy. Şahane fikir. Bende yoğurdumu kendim yaparım. Harika oluyor.. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Vallahi ilk kez gördüm ve duydum.Güzel paylasiminiz icin tsk.ediyorum.
    Sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
  9. Mutlu bayramlar Elifimmm. Öperim çok çok :)

    YanıtlaSil
  10. SADECE İYİ BAYRAMLAR DİLEKLERİMİ SUNAYIM ŞİMDİLİK,BAYRAMDAN SONRA TAM ZİYARETLERİMİ BAŞLARIM,BU SENE BENİM İÇİN DE BAYRAM SEVDİKLERİMLE BERABER OLMAK KIYMETİNİ DAHA İYİ ANLADIM....

    YanıtlaSil
  11. ilk kez duydum bende almalıyım:)takipçinizim bende bekliyorum sevgilerimle:) http://birfiskelezzet.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Bugün markette gördüm, hemen aklıma sen geldin canımcım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)