6 Haziran 2009 Cumartesi

Salamura yaprak

Daha henüz yaz gelmemişken, kışa hazırlık fikri biraz tuhaf gelebilir ama neyleyim ki durum bundan ibaret. Karınca ile çekirgenin hikayesi damarlarıma mı işledi nedir?


Hadi hadi az laf çok iş…Doğa dengesini bize soracak değil ya…

Kışın yaprak sarmanızı , kendi ellerinizle yaptığınız salamuradan sarmak istiyorsanız bu tarihler tam zamanıdır. Biraz gecikirsek, tabi kendi bahçelerinden toplayanlar ayrı, kartlaşmış yapraklar kalır. Sonra onlarda kalmaz. Marketlerde satılan, kimyasal koruyucularla saklanmış yapraklara talim ederiz.

Malzemeler:

. Küçük, ince damarlı, tüysüz asma yaprağı
. Kaya tuzu
. Bidon ya da kavanoz

Yapılışı:

. Yaprakların saplarını kopartıp, hepsi aynı yöne bakacak şekilde desteledim.


. Desteleri bozmadan yıkadım.
. Bir leğene koyup birkaç yaprak arayla kaya tuzu serptim.Bu işlemi sakın metal kapta yapmayın çünkü tuz metal kabı deliyor.
. Üzerine bir ağırlık koyup sabaha kadar beklettim.Sabaha kadar su yaprakların seviyesine çıkıyor.

. Ertesi gün demetler halinde alıp ikiye katlayıp bidona yerleştirdim.
. Ara ara yine tuz serptim.
. En üzerinde kalan az bir boşluğa da yaprakların saplarını sıkıca koydum.
. Leğende kalan tuzlu suyu da üzerine boşalttım.Kapağını sıkıca kapattım.
. Bidonun altına geniş bir kap koyup birkaç gün göz önünde tutun.Yapraklar oturdukça fazla suyunu atabiliyor ya da tam tersi su ihtiyacı olabiliyor.
. Sonrada serin güneş almayan bir yerde saklayın.


2. yol:

. Destelenen , yıkanan yapraklar küçük demetler halinde kaynayan suya attım.
. Rengi dönünce alt üst ettim.
. Süzgece alıp fazla suyunun süzülmesini bekledim.
. Birer pişirimlik demetler halinde buzdolabı poşetine koydum.
. Derin dondurucuya kaldırdım.

Tüm yapacaklara şimdiden kolay gelsin, Allah sağlıkla tüketmek nasip etsin:)

5 yorum:

  1. benim annemde şu pet şişelirne koyarak saratıyor.ben yaprak sarmasını çok severim ama üzerine sarmısaklı yoğurt dökerek yerim.
    sağol varol

    YanıtlaSil
  2. Salamura yaprak konusu aydınlatıcı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Eif cim en üsttekini bende deneyeyim,güzelmiş.Bende yarımlık kavonozlarda salamura yapıyordum. Kaynar sudaki yaprakların rengi dönünce hemen kavonoza sıcak sıcak kaynar bir şekilde dolduruyordum , az tuzlu suyuyla birlikte.Ben çok memnun kaldım hiç bozulmadılar şimdiye kadar.Hemde bir daha kaynatmadan direk sarmada kullanıyorum.Biraz kavanozlar dolapta yer yapıyor.Hoşcakal...

    YanıtlaSil
  4. ölçüsü nedir ne kadar yapraga ne kadar kayatuzu ne kadar su ? yardımcı olursanız sevirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız bir ölçü kullanmıyorum. Dediğim gibi yaprakları yıkayınca 15- 20 yaprak arayla bir tutam kaya tuzu serptim. Sabaha kadar kendi sulanıyor zaten ,bidon dolana kadar o suyu kullandım. Bidonun en üstüne ağırlık için taş koyabilirsin, böylelikle yapraklar hep suyun içinde kalır, bozulmaz. Benim ki iki kış bozulmadan dayandı.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)