14 Haziran 2011 Salı

HAŞHAŞLI KEK


Bu kekten herkes yaptı galiba, ben de kafama göre yaptım. Yumuşak ve nemli bir kek oldu, biz sevdik.
Malzemeler:
·         3 yumurta
·         1,5 bardak toz şeker
·         1,5 bardak süt
·         4/3 bardak zeytinyağı
·         3 bardak un
·         4/3 bardak haşhaş
·         1 paket kabartma tozu
·         2 tepeleme kaşık portakal kabuğu şekerlemesi ( yoksa 1 limon yada portakal kabuğu rendesi)
·         1 paket vanilya( isteğe bağlı)
·         1 çimdik tuz
Yapılışı:
·         Şeker ve yumurtaları beyazlayıp kabarana değin çırptım.
·         Yağ ve sütü ekleyip çırptım.
·         Un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyip çırptım.
·         Tuz , haşhaş ve şekerlemeyi de ekleyip karıştırtım.
·         Yağlayıp unladığım kalıba boşalttım, 160-170 derecede 40 dakika kadar pişirdim.
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasınJ

10 yorum:

  1. Elifciğim sen yaparsında kötü olurmu kesinlikle çok lezzetlidir ellerine sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. ne nefis olmuştur kimbilir, çalışkan olduğum birgün denicem, teşekkürler Elifciğim.

    YanıtlaSil
  3. Canımcım nefis görünüyor. Haşhaşlı şeylerin lezzetine bayılıyorum. Sanki içinde minik patlayan şekerler varmış hissi veriyor bana. Süper olmuş arkadaşım. O güzel ellerine sağlık. Çok öpüyorum. Şifa olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok değişik bir tarif

    YanıtlaSil
  5. canım canım canım eline sağlık


    haşhaş olarak dövülmüş haşhaşmı yoksa marketlerde satılan haşhaşmı

    YanıtlaSil
  6. Nilgüncüm, marketlerde baharat reyonlarında satılan haşhaştan kullandım.

    YanıtlaSil
  7. Canım çok güzel olmuş nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar blogu uzu yeni gördüm.ellrinize saglik çok da hoşuma gitti.iyi yayınlar.

    YanıtlaSil
  9. canım çekti.çok güzeller.aranıza yeni katıldım.ziyaretini beklerim

    YanıtlaSil
  10. Haş haşı çok severim! Bu güzel tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)