21 Temmuz 2014 Pazartesi

Süt reçeliyle boool çikolatalı dondurma


"Hayatınızda yiyebileceğiniz en iyi çikolatalı dondurma" diyor cafefernando (tık)  ee haklı ama, iliklerinize kadar çikolatayı hissediyorsunuz. Tarife harfiyen uydum, sonuç on numero beş yıldız :))

Malzemeler:

  • 400 gr süt reçeli ( tık)
  • 180 gr 3/4 bardak yağlı süt
  • 3/4 bardak 175 gr krema
  • 1/4 bardak 25 gr kakao
  • 170 gr bitter çikolata ( yüzde yetmişlik)
  • 1/2 çay kaşığı granül kahve
  • Bir çimdik tuz
  • 5 çay kaşığı 12 gr mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı soğuk su
Yapılışı:
  • Bir kapta süt reçeli, krema ve sütü çırpıcıyla karıştırarak  kaynama noktasına gelene kadar bekledim.
  • Altını kapatıp çikolata parçalarını , kakaoyu, kahveyi katıp çikolata eriyene kadar karıştırdım.
  • Bir kapta su ve mısır nişastasını karıştırıp, esas karışıma ekledim.
  • Hepsini sürekli karıştırarak, tencerenin dibini tutturmadan 8-10 dakika orta harlı ateşte, koyu bir puding kıvamında pişirdim. 
  • Karışımı bir borcama boşaltıp oda sıcaklığına gelene değin bekledim. Üzerini streç film kaplayıp dondurucuya attım. Üstü kabuk bağlıyor, ertesi gün tekrar karıştırdım. Tam dondurmanın üzerine streç serdim, bir de kabın üzerine serdim. 8 saat beklettim. Asla taş gibi donmayan , kadife gibi bir dondurma oldu. 
1 hafta bekliyormuş , bizde beklemedi o yüzden bilemeyeceğim. Bu kadar emeği bir kenara atayım, kullandığım  malzemenin ederi bile hazır dondurmalardan daha fazla tuttu. Şimdi düşünmekteyim dışarda satılanlar nasıl bu kadar ucuza geliyor diye , üstelik bunun içinde salep yok. Salebin kilosunun da 300 liraya yakın olduğunu hesap edersek , ben işin içinden çıkamadım. E benden bu kadar gerisini de siz düşünün :)
Şimdilerde salepli dondurma yapma fikri ışıldıyor kafamda , du bakali ne olcek ...
Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın. 
Tüüüüüüm çocukların huzurla dondurma yiyebileceği bir dünya olsa ne güzel olurdu....

11 yorum:

  1. İştag açıcı bir yazı olmuş.Hani hazırda malzeme olsa kalkıp yapacağım o derece :) Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ohh mis gibi şuanda canım ne çok çekti :)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Elif'immmm,
    muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık. Bayılırım dondurmaya hele de bu sıcak havalarda buz gibi nasıl da güzel olur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık elif,
    içim gitti,dondurmayı çok seviyorum ama o hazır dondurmamsı şeylerden hiç hazetmiyorum,şu an sarosda olduğum için de alet edevatım yeterli değil,istanbul'a dönünce ben de patlatayım bi tane kitaptan:)))
    eline sağlık
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bu nasıl harika bir tarif böyle Elif'ciğim. ayrıca süt reçelini ilk kez duyuyorum, nereden bulup yapacağım? Yapamam herhalde kız sen yap da bana da postayla yolla:))))))))))canım şaka bir yana afiyet bal olsun, ellerine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Süper görünüyor ellerine sağlık. ..

    YanıtlaSil
  7. Çocuklar annanede olduğu için mutfağı kapattım ama senini yaptıklarını görünce içim gidiyor Elifciğim.Bu tarifni mutlaka deneyeceğim, dondurmaya hiç hayır demem..

    YanıtlaSil
  8. Geçen sene Kadıköy'deki Kurukahveci Mehmet Efendi'den almıştım 10 gram kadar salep,1 senedir dolapta bekliyordu.Geçen gün birazıyla dondurma yaptım.Şekeri biraz fazla oldu ama ev yapımı dondurma ya içim rahat yediriyorum çocuklara.Senin de ellerine sağlık olsun,eminim çok güzeldir. :)

    YanıtlaSil
  9. harika tarifler paylaşıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)