14 Eylül 2009 Pazartesi

GÜLLAÇ


Onca tatsız olay yaşadık ki tarif yayınlamak hiç içimden gelmedi.Ramazanın meşhur tatlısını bile bu güne yayınlamak kısmet oldu.
Bu tarifin ölçüsünü, bizim aile gibi çok şekerli sevmeyenlerin beğeneceğini tahmin ediyorum.Bir de dolaplarda çok yer kapladığından bir paketi bir seferde yapmıyorum.


Malzemeler:
· 6 yaprak güllaç
· 5 bardak süt
· her bir bardak için bir çorba kaşığı tepeleme toz şeker
· fındık içi
· nar taneleri

Yapılışı:
· süt ve şekeri bir tencerede şeker eriyinceye dek ısıttım ve vanilyayı ekledim.
· Sütün soğumaması için tencerenin altı çok kısık şekilde yanıyor bıraktım.
· Tepsiye bir kepçe süt boşalttım.
· Güllaç yaprağını tepsiye sığacak şekilde kırıp dizdim.
· Parlak kısımları üste gelecek.
· Sonra onun üzerine de süt gezdirdim.
· 3 yaprağı bitirince araya fındık içi serptim.
· Kalan 3 yaprağı da aynı şekilde bitirdim.Kalan sütü üzerine boşalttım.
· Soğuyunca ağzını kapatıp buzdolabına kaldırdım.
· Servis yapacağım zaman nar taneleriyle süsledim.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin, hepimize yarasın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)