8 Temmuz 2009 Çarşamba

YELMÜK YEMEĞİ




Yine babamın toplayıp getirdiği yelmük otundan yemek yaptım.
Tarifi vermekte biraz geç kaldım ama Karadeniz gibi serin yerlerde halen
kalmış olabilir.Ne yapayım arşivde bir yıl bekletmeyi de istemedim.
Seneye bahar da inşallah daha farklı yabani otlar tanıtabilirim.
Malzemeler:
· Yelmük
· Kuru soğan
· 1 küçük diş sarımsak
· Bulgur
· Tuz, karabiber, pulbiber
· Yağ ( biraz zeytinyağı, biraz tereyağı kullandım)

Yapılışı:
· Yelmükleri iyice yıkadıktan sonra, küçük küçük doğradım.
· Üzerini geçmeyecek kadar suyla haşladım.Dibinde çok az suyu kalmalı
· Altını kapatıp üzerine 2 kaşık kadar bulgur döküp karıştırdım.
· Tencereyi de kapatıp bulgurun demlenmesini sağladım.Bu aşamada tuzunu
ve baharatlarını da ekledim.
· Diğer tarafta soğanı ve sarımsağı kavurdum.
· Bulgurlar demlenince hepsini birbirine karıştırdım.

Taşsın dökülmesin, ardı kesilmesin yiyenlere yarasın:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)